Přejít k hlavnímu obsahu

Obecná pravidla Counter-Strike 1.6

Obecná pravidla soutěží Counter-Strike 1.6

playzone_logo

www.playzone.cz

PLAYzone.cz (dále jen "PZ") si vyhrazuje právo na změnu kteréhokoliv z dále uvedených pravidel a to i v průběhu kterékoliv soutěže, v níž budou tato pravidla použita .

Admin má právo na změnu/úpravu kteréhokoli pravidla jakož i rozhodnutí o udělení výjimky v konkrétním přesně definovaném případě. Veškeré zde nespecifikované případy řeší admin individuálně.

Tato pravidla jsou využita v různých typech clanbase (AIM,AWP,Pistols a Classic). U specifických bodů je vždy napsáno, kde platí. V turnajích se využívají pouze body, které v nich lze uplatnit (například ve vyřazovacích bojích není remíza platným výsledkem).

Chyby a nápady ohledně pravidel hlaste hlavnímu adminovi hry.

Obsah

0. Maplist
1. Formát a průběh zápasu
2. Dema a screenshoty
3. Hráči a týmy
4. Hosting, smurfing, blokace a multiúčty
5. Servery
6. Zákazy
7. Žádosti
8. Protesty
9. Admini a tresty
10. Obecná ustanovení

Obecná pravidla

0. Maplist

0.1 Classic: de_cpl_mill, de_cpl_strike, de_dust2, de_inferno, de_nuke, de_train, de_tuscan

0.2 AIM: aim_map, aim_map_hlo, aim_sk_ak_m4, aim_headshot, aim_b0n0, aim_map2, ak_47, aim_lazy

0.3 AWP: aim_awp, awp_ruins, awp_gowenna, awp_india, aim_sk_awp, awp_space, awp_darkness

0.4 Pistols: aim_map_usp, aim_map_deagle, aim_glock, aim_clear, aim_italy_deagleusp

1. Formát a průběh zápasu

1.1 Vytvořením zápasu se jeho týmy zavazují k jeho odehrání.

1.2 Na dostavení se k zápasu má tým 10 minut od jeho plánovaného začátku.

1.3 Hraje se systémem mr15, šestnáctý bod je vítězný a nedohrává se. Remíza je platným výsledkem. Jedná-li se o vyřazovací boje, není remíza platným výsledkem a pokračuje se systémem mr3 a startmoney 10000.

1.4 Minimální počet hráčů pro nastoupení k zápasu je 4 pro 5v5, 3 pro 3v3 a 2 pro 2v2. Minimální počet pro dohrání je 3 pro 5v5, 2 pro 3v3 a 1 pro 2v2.

1.5 O stranách, za které týmy zápas započnou, rozhoduje nožové kolo. Hráči v něm smí použít pouze nůž, souboje se odehrávají na smluveném místě. V nožovém kole se nesmí vyskakovat na bedny a jiné objekty.

1.6 Každý tým má právo na jednu pauzu o maximální délce 5 minut. Pauzovat smí tým pouze ve freezetimu (v případě soutěží bez freezetime do 2 vteřin na začátku kola). Pauzu musí oznámit před nebo těsně po zapauzování. Odpauzování musí oznámit předem a vyčkat na potvrzení soupeře.

2. Dema a screenshoty

2.1 Před začátkem zápasu a následně po každém znovupřipojení na server hráč musí pořídit "smokescreen" hozením dvou smoke granátů na jedno místo. Tento smokescreen musí obsahovat tabulku hráčů, viditelné použití příkazu net_graph s hodnotou 1,2 nebo 3 a být ve formátu BMP. Použití příkazu thetime je výhodou. Smokescreen se nepořizuje v AIM,AWP a Pistols soutěžích.

2.2 Každý hráč má po celou dobu zápasu povinnost pořizovat in-eye demo včetně znovupřipojení na server (zde může hráč natáčet až od dalšího kola). Toto demo musí minimálně 96 hodin uschovat.

2.3 HLTV demo není plnou náhradou in-eye dema.

2.4 Oba týmy mají za povinnost pořizovat screenshoty dokazující výsledek zápasu. Ty pak k zápasu musí nahrát a zadat konečný výsledek.

2.5 Oba týmy mají za povinnost pořizovat screenshot konzole s viditelným výpisem příkazu status.

3. Hráči a týmy

3.1 Každý hráč je identifikován pomocí svého STEAM ID, které musí mít vyplněno ve svém profilu.

3.2 V případě různých nejasností podezření může sloužit jako identifikace hráče IP adresa z logu webu či serveru PZ nebo příkazu "rcon status"

3.3 Každý hráč vystupuje za sebe i za tým.

4. Hosting, smurfing, blokace a multiúčty

4.1 Host je hráč, který není součástí týmu a přesto nastoupí do zápasu. Hraní s hostem bez povolení soupeře je zakázáno.

4.2 Ke smurfování dochází, vydává-li se hráč za jiného hráče tím, že hraje skrze jeho STEAM účet. Takovýto hráč bude považován za hosta za všech okolností.

4.3 Hráči hrající "na multiúčtu" budou považováni za hosta za všech okolností a jejich účty budou zabanovány.

4.4 Hráč se statusem blokovaný nesmí bez povolení nastoupit k zápasu nastoupit, jinak je považován za hosta.

4.5 V zápase lze povolit pouze jednoho hosta (či blokovaného hráče). Žádost a potvrzení této skutečnosti druhým týmem musí být vedena skrze komentáře u zápasu.

5. Servery

5.1 Každý tým má k dispozici volně dostupné PZ herní a rezervační servery. Tyto servery se ovládají pomocí pzpluginu a HLTV dema jsou u každého serveru veřejně dostupné.

5.2 Týmy mají možnost odehrát zápas na vlastním pravidlům vyhovujícím serveru. Za tento server a jeho nastavení ručí tým, který jej dodal.

5.3 V případě výpadku serveru zápas pokračuje dále se startmoney 10000 na jiném serveru. Vypadne-li server v čase do konce třetího kola, bude zápas opakován.

5.4 HLTV na serveru musí mít minimální zpoždění (delay) 90 vteřin.

6. Zákazy

6.1 Je zakázáno nakupovat více než 2x Flashbang, 1x HE granát a 1x Smoke granát (smoke granáty mohou být 2, pokud je jeden z nich využit za účelem pořízení smoke screenshotu).

6.2 Je zakázáno využívat bugů map a hry (položení tiché bomby; tichý defuse; flashbugy; dívání se "pod stěnami"; vyhazování se skrze pevné materiály pomocí tzv. boostování; vysazování se na pozice, ze kterých lze vidět skrze pevné stěny; překlikávání mezi hráči skrze death kameru aj.).

6.3 Využití taktického štítu je zakázáno.

6.4 V AIM, AWP a Pistols soutěžích je zakázano nakupovat granáty a jiné zbraně.

6.5 Jediné povolené modely jsou základní modely zbraní i hráčů. Vyjímku tvoří ballhead modely. Jakékoliv úpravy mimo tabulku hráčů, konzole a informačního HUDu jsou ve hře zakázány.

6.6 Je zakázáno používat jiné, než základní textury map.

6.7 Je zakázáno mít jiné hodnoty u níže uvedených příkazů:

-gl_picmip 0
-gl_monolights 0
-s_a3d 0
-developer 0

Je zakázano měnit příkazy které se chovají podobně jako zmiňované výše.

6.8 Je zakázáno hrát na jiné nastavení video renderu než Open-GL a jinou, než 32 bit barevnou hloubku.

6.9 Je zakázano používat sprayloga, která by mohla hráče zmást nebo jej znevýhodnit.

6.10 Cheating je zakázán. Za cheating jsou považovány „lehké“ i „těžké“ cheaty. Do těchto skupin patří: aimbot, wallhack, speedhack, multihack, bunnyhop script, no-recoil, burstfire aj. Nejste-li si jistí, zda Vámi použivaný script je povolen, kontaktujte administrátora ligy.

7. Žádosti

7.1 Jediný správný způsob podání žádosti je přes funkci "podat žádost". Žádosti v komentářích nejsou považovány za žádosti.

7.2 Žádost lze podat nejpozději 12 hodin od začátku zápasu uvedeného na stránce zápasu.

7.3 V jednom zápase můžete požádat maximálně 3 různé hráče o dodání in-eye dema nebo smokescreenu.

7.4 Žádaný hráč/klan je povinen do 48 hodin od podání žádosti dodat požadovaný materiál na stránku zápasu zabalený v archivu RAR nebo ZIP bez jakékoliv předešlé komprese.  Admin může tento limit prodloužit.

8. Protesty

8.1 Skrze protest můžete upozornit admina na porušení pravidel soupeřem.

8.2 Protest lze podat nejdříve 12 hodin od plánovaného začátku zápasu uvedeného na stránce zápasu a nelze jej podat proti vlastnímu týmu.

8.3 Je-li to vhodné, nebo dokonce nutné, připojte k protestu důkazní materiál, který pomůže adminovi v řešení protestu a protest správně formulujte, jinak bude zamítnut.

8.4 Pokud podáváte protest na cheating, je nutné priložit odkaz nebo přímo demo a vypsat minimálně dva časy. V jiném případe bude protest zamítnut.

9. Admini a tresty

9.1 Stížnosti na adminy směřujte na hlavního admina ligy.

9.2 O udělení trestu rozhoduje admin dané soutěže na základě doložených důkazů. Tím může být screenshot, HLTV, in-eye demo nebo log serveru. Mezi důkazy nepatří log z ICQ ani jiné dokumenty, které lze snadno falšovat (screen ze serveru bez tabulky).

9.3 Admin může klanu udělit výjimečný trest až do výše 15-ti trestných bodů, případně klan vyloučit ze soutěže v případě závažných porušení pravidel slušného chování a fair-play. Trest je udělován např. při opakovaných prohřešcích, závažných proviněních nebo neuposlechnutí výzvy admina.

9.4 Kontumace zápasu

  • Hosting v zápase
  • Cheating
  • Podvod v zápase
  • Použití zakázaných modelů nebo textur
9.5 Odečtení 3 kol (za každý jeden prohřešek)
  • Použití zakázané zbraně/štítu
  • Využití bugu nebo zakázané pozice
  • Nesprávný postup při pauzování
  • Přepojení do spectator modu během hry
  • Nákup více než povoleného počet granátů v jednom kole
9.6 Trestné body (odečítají se z bodového koeficientu klanu)
  • 50 - cheating
  • 20 - nedodání in-eye dema/nedodání smokescreenu/prokázání použití 16 bit
  • 20 - podvod/pokus o podvod
  • 15 - hrubé urážky soupeře
  • 10 - zakázané nastavení/úprava klienta hry
  • 10 - zbytečný protest
  • 5 - nedostavení se k zápasu/nedodání IP adresy
  • 5 - nevhodné chování/neustálý say během zápasu
  • 5 - zakázané spraylogo
  • 5 - screenshoty, nikterak nesouvisející se zápasem
9.7 Smazání zápasu
  • Nevložení všech náležitostí pro uzavření zápasu
  • Nedodání smoke screenshotu (jedná-li se o vítěznou stranu nebo zápas skončil remízou)
  • Zakázané nastavení/úpravy klienta hry (jedná-li se o vítěznou stranu nebo zápas skončil remízou)
  • Nedodání in-eye, pouze v případě, že není dodáno ani HLTV (jedná-li se o vítěznou stranu nebo zápas skončil remízou)
  • Oboustranná kontumace
  • Špatně nastavený vlastní server

10. Obecná ustanovení

10.1. Za nesportovní či jinak nevhodné chování může být uložen ban v maximální výši až 3 měsíce

10.2. Za vědomou hru se zabanovaným hráčem může být uložen ban v maximální výši až 1 roku

10.3. Za cheating či další závažná porušování pravidel může být uložen ban v maximální výši až 10 let (standartně 3 roky)

10.4 Cheating lze prokázat i mimo zápasy odehrané na PZ, pokud jej potvrdí cheahunteři PZ a jsou důkazy, že se jedná o daného hráče.