Přejít k hlavnímu obsahu

Quantic Gaming končí + interview

5. 12. 2012 | 18:05 StarCraft 2
Ve světě Starcraft 2 není zase tak velké množství opravdu kvalitních a známých nekorejských týmů. Člověka proto zákonitě zamrzí pokud řady těchto výjimečných "druhů" ještě prořídnou.
Výchozí obrázek

Ve světě Starcraft 2 není zase tak velké množství opravdu kvalitních a známých nekorejských týmů. Člověka proto zákonitě zamrzí pokud řady těchto výjimečných "druhů" ještě prořídnou.

TL a EG, týmy, které zformovaly "unholy alliance" jsou asi největšími jmény mimo Koreu. A troufám si říci, že ve výčtu kvalitních týmů na přetřes velmi záhy po Géniusích a TL přijde americká organizace {#Spojené státy americké} Quantic Gaming, tedy, aspoň do dneška tomu tak být mohlo.

 


Vlastník Complexity gaming Jason Lake na svém twitteru uveřejnil tweet: 

"Zásadní zprávy o severoamerickém týmu jsou na pořadu dne. A nejsou to vůbec zprávy dobré. Nemůžu napsat víc, aniž bych ztratil důvěru, ale dnes je velmi smutný den."


 

 A v tu chvíli se internetem rozeběhla šeptanda, o čem že to Jason může psát, přičemž rozuzlení na sebe nenechalo dlouho čekat, když hráč Quantic,

 


{#Spojené státy americké} Michael "Theognis" McLelland tweetnul na svém twitteru: 

"Jsem oficiálně bez domova... -.- Quantic je mrtvý."


 

Končí tak cesta jednoho ze zásadních uskupení světa Starcraft 2, které bylo v minulosti domovem hráčů jako jsou  {#Švédsko} Johan "NaNiwa" Lucchesi nebo  {#Spojené státy americké} Steve "Destiny" Bonnell II,  které doposud dávalo domov hvězdnému squadu kolem kapitána {#Švédsko} Kima "SaSe" Hammara ve složení:

 {#Spojené státy americké} Josh "Agh" Bland 
 {#Korejská republika} Kim "Apocalypse" Min Hyung
 {#Kanada} Zac "ChAnCe" Palmer
 {#Kanada} Jung "DdoRo" Ho Moon
 {#Spojené státy americké} Florence "flo" Chee-Yun Yao
 {#Korejská republika} Cho "Golden" Myung Hwan
 {#Spojené státy americké} Eugene "HasHe" Demenchekov
 {#Spojené státy americké} Devan "Hawk" Subramaniam
 {#Spojené státy americké} Chris "Illusion" Lee
 {#Švédsko} Madeleine "MaddeLisk" Leander
 {#Kanada} Jeffrey "MaximusBlack" Johnson
 {#Švédsko} Kim "SaSe" Hammar
 {#Spojené státy americké} Michael "Spanishiwa" Yabut
 {#Spojené státy americké} Ryan "State" Visbeck
 {#Spojené státy americké} Michale "theognis" McClelland
 {#Korejská republika} Choi "TheStC" Yun Sik

Tito hráči jsou tak nyní oficiálně bez týmové příslušnosti, nicméně, v kuloárech se proslýchá, že organizace Quantic jedná s blíže nespecifikovanou organizací na tom, že by jí svůj Sc2 squad v celku předala. (Pokud byl prvním člověkem, který o konci Quantic napsal Jason Lake, tak se nevyhnutelně otevírá obrovský prostor pro spekulace o přechod Quantic pod Complexity.) 

 


V reakci na konec organizace byl na Redditu uveřejněn rozhovor s bývalým investorem Quantic gaming, jehož překlad můžete vidět níže

Kdy jste se rozhodli rozpustit tým?

Investoři se zabývali snížením toku peněz do organizace už nějaký ten pátek. Vyeskalovalo to v nedělní, konečné rozhodnutí mne a jednoho z investorů. Rozhodli jsme se, že během několika měsíců ukončíme naše participaci v podpoře Quantic. Celé pondělí se točilo kolem rozhodování zakladatele a majitele týmu Quantic {#Spojené státy americké} Marka "Cinergy" Ferraze, zda bude schopen pokračovat v běhu týmu sám, přičemž v noci z pondělí na úterý Mark došel k přesvědčení, že toho schopen nebude. Musíme poznamenat, že nekončíme ihned, z hodiny na hodinu, ale dáme maximální možný čas všem zainteresovaným lidem pro to, aby se dokázali zařídit a mohli na situaci co nejlépe reagovat.

Co vás vedlo k rozhodnutí ukončit podporu Quantic?

Hlavně je to poměr mezi investovanými penězmi a úspěchy týmu. Rostoucí investice a noví sponzoři a přesto squady vykazovaly horší a horší výsledky. A upřímně, osobně mým hlavním důvodem je únava, která na mne padla z pozice investora v oblasti e-sportu.

Proč jste se jako Quantic rozhodli nedávno angažovat League Of Legends squad, když jste věděli, že organizace jde k šípku?

Upřímně jednalo se o nedorozumnění a rozkol mezi tím, co jsme čekali my jako investoři a tím, jak se na budoucnost díval majitel týmu.

Byly zde nějaké pokusy o záchranu organizace jako je snižování platů, zeštíhlení kádru nebo uzavření týmového domu? 

O těchto možnostech proběhla opravdu rozsáhlá diskuze, ale nakonec jsme udělali klasickou chybu, když jsme s opatřeními otáleli tak dlouho (protože jsme nechtěli nikomu ublížit), až jsme se ocitli v pozici, kdy už nebylo cesty zpět. Taky, je těžké uzavřít týmový dům, pokud jste uprostřed nájemního období.

Proč hráčům nebyla věc oznámena před tím, než se dostala na veřejnost? 

Připravovali jsme prohlášení, když Jason Lake uveřejnil svůj tweet. Tweet byl natolik výmluvný, že jsme se rozhodli dát věci do pohybu co nejdříve a urychlili vydání oficiálního prohlášení. Hráči byli o věci obeznámeni skrze Skype, nicméně s nijak velkým předstihem, tudíž leckte59 z nich se o tom dozvěděl z venkovních zdrojů.

Byl zde nějaký pokus o to, převést tým pod jinou organizaci? 

Ano, a v tomto ohledu se stále jedná -- nechte se překvapit. 

Jaké byly vaše očekávní od projektu z pozice investora? 

Chtěli jsme si ukosnout kousek z toho koláče jménem e-sport. Majitel týmu a ostatní sponzoři věřili v obchodní potenciál e-sportu (což nebyl zcela můj případ). Naším společným, hlavním hnacím motorem byla podpora hráčů, kteří byly našimi přáteli a taky proto, že tu hru opravdu milujeme.

Jak si majitel a někteří investoři představovali, že z e-sportu vyemitují peníze?

Sponzoring, podíly z reklamy a medií. Bohužel se to úpplně nezadařilo a veřejnost se mohla přesvědčit o tom, že musíte být mnohem lepší v hypu a medializaci svých hráčů, než jsme byli my. 

Byl by tým rozpuštěn, kdyby hráči vyhrávali turnaje? 

Ano. Byli by jste překvapeni jak málo spolu souvisí výhry v turnajích a příjem z mediálních a sponzorských aktivit. Interakce s fanoušky a práce pro sponzory je mnohem, mnohem zásadnějším aspektem, než je úspěšnost hráčů na turnajích.

Vyjebal někdo s někým? (omlouvám se za použité slovo, ale v původním textu to bylo přesně takhle a sedí to)

Ne. Snažíme se všichni společně o to, aby se to všechno sfouklo s co nejmenšími problémy. Hráče a personál se snažíme v překonání téhle situace, co nejvíce podpořit.


 

Quantic se tedy stal minulostí a nyní jedinou a zásadní otázkou zůstává, zda se hráči bývalého squadu stanou bezprizorními a budou muset hledat nové chlebodárce na vlasní pěst, nebo se ve dnech příštích dočkáme vyjasnění spekulací o tom, se kterým týmem dosavadní management Quantic gaming jedná o přepuštění jejich dosavadního squadu.