Přejít k hlavnímu obsahu

The Team: První krůčky

27. 12. 2013 | 11:14 Všechny hry
V minulém díle jsem informoval o výběru účastníků do projektu The Team. Tento výběr není z mého pohledu až tolik závazný a rozhodující, jako spíše aktivita účastníků samotných. Proto se budu pohybovat velmi volně prostorem a spolupracovat s těmi, kteří jeví soustavný zájem. A s nimi jsme již podnikli první krůčky, které se nyní opět pokusím shrnout.
Výchozí obrázek

V minulém díle jsem informoval o výběru účastníků do projektu The Team. Tento výběr není z mého pohledu až tolik závazný a rozhodující, jako spíše aktivita účastníků samotných. Proto se budu pohybovat velmi volně prostorem a spolupracovat s těmi, kteří jeví soustavný zájem. A s nimi jsme již podnikli první krůčky, které se nyní opět pokusím shrnout.

Velmi častým omylem je domněnka, že k vytvoření dvého vlastního multigamingu musím mít peníze a přinejmenším schopnosti vytvořit web. To v dnešní době dávno není pravda a tak si pojďme říci, co je ze začátku opravdu potřeba.

Hlavní akvizicí je samozřejmě čas. Pokud jej máte a máte také dostatek odhodlání, nic vám nezabrání v nastartování své vlastní hermí organizace. Jak tedy začít?

  • Překvapivě nejtěžší je pro začátek vymyšlení jména. To by vám mělo být nějak blízké, nemělo by být příliš složité a určitě by nemělo působit neseriózně.
  • Vytvoření loga. Bohužel, musí to být i vzhledem k dalšímu kroku. Zkuste kamarády či poptat se na netu, jestli vám s tím někdo nepomůže. Musí to trochu vypadat.
  • Založení stránky či profilu na sociálních sítích. Sociální sítě svou popularitou a jednoduchým přístupem v řadě aspektů převyšují webové prezentace a pro začátek tak s jejich pomocí můžete zcela fungovat bez webu (ale opravdu jen pro začátek). Více sociálních sítí je lépe, ale znamená to také více práce.
  • Zamyslete se nad tím, jestli začátky zvládnete sami, nebo s nějakým kamarádem či kamarády vytvoříte realizační tým. Vše má svá pro a proti. V budoucnu ale zjistíte, že nejde vše zvládat sám/sama.
  • Další myšlenka by se měla upírat k první sekci. Volba hry - proč danou hru, co přinese vaší organizaci a jakž bude podíl "cena/výkon". Tedy jak moc vás sekce bude stát úsilí a co za toto úsilí získá vaše organizace. 
  • Máte rozhodnuto, ale než se pustíte do shánění sekce, nezapomeňte si sepsat pravidla. Pravidla jejichž dodržování budete vyžadovat po dané sekci. Jedná se o základy jako například informování o všech turnajích, které budou hrát. Umístění loga týmu na FB profily, streamy atd. Fair-play a další.
  • Výběr konkrétních hráčů je již velmi subjektivní věcí. Musíte z hráčů mít dobrý pocit. Proto doporučuji minimálně Skype konverzaci, kde odpadne řada nedostatků z chatování. Vždy si dopředu s hráči ujasněte podmínky spolupráce. Nic nezatajujte, jednejte na rovinu.

V těchto pár krocích jste se dostali velmi rychle od založení až po první sekci v organizaci. Určitě naleznete bod, který vám osobně chybí a proto se neváhejte zmínit a můžeme jej probrat.

Nejčastější věcí, kterou však naši aktéři opomíjejí je to, že organizace je jejich dítě. A proto je potřeba se o něj tak i starat. Tím myslím, že určitě nechcete aby někdo kazil pověst vašeho dítěte, či mu dokonce ubližoval. Naopak chcete, aby podporoval jeho rozvoj a pomáhal mu ve všech směrech. Proto je třeba být ve svém počínání tvrdí a každý krok pečlivě posuzovat z pohledu přínosu pro vaši organizaci. Jde tu o formu obchodu. Když udělám toto, co za to dostanu? Např. Najmu sekci v méně známé hře. Budu první a malá komunita mne bude podporovat. Bude mě to ale stál mnoho hodin úsilí a ve výsledku získám desítky fanoušků. Vyplatí se to? Je to na vás. Herní organizace se neliší od firem. Příjmy a výdaje by měly být v rovnováze. A to ve všech směrech.

Příště i již začneme představovat organizace zapojené do projektu tak, aby jste mohli sledovat jejich pokroky přímo a také třeba hodnotit, jak se to celé vede.