Přejít k hlavnímu obsahu

The Team - pokračujeme

10. 1. 2014 | 14:54 Všechny hry
Projekt The Team funguje již pár týdnů a tak je vhodné opět informovat o jeho vývoji. Jak jsem napsal již v jeho samotném počátku, nebudu rozhodně hodný co se hodnocení jednotlivých týmů. I proto si neodpustím několik výtek směrem k účastníkům a také si povíme něco o úkolu, který jsem si pro ně připravil na následující týden. Tak hurá do toho.
Výchozí obrázek

Projekt The Team funguje již pár týdnů a tak je vhodné opět informovat o jeho vývoji. Jak jsem napsal již v jeho samotném počátku, nebudu rozhodně hodný co se hodnocení jednotlivých týmů. I proto si neodpustím několik výtek směrem k účastníkům a také si povíme něco o úkolu, který jsem si pro ně připravil na následující týden. Tak hurá do toho.

Nejprve si zrekapitulujeme zrychleně celý dosavadní průběh projektu

Od zahájení projektu se mi ozvala celá řada lidí, kteří již provozují nějakou herní organizaci, nebo se chtějí pokusit ji rozjet. Z těchto zájemců víceméně samovolně odpadly slabší kusy, které si to rozmyslely. Nyní tak je jakási nehomogenní skupina lidí. kteří se s větším či menším úsilím pokouší prorazit se svým týmem. Kupodivu se však někteří nachází na úplném počátku, jelikož dosud neprošli ani úvodním pohovorem na skype, který ostatní zakusili již před třemi týdny! A proto...

"Dnes mají tito poslední šanci projít si pohovorem. Když chcete opravdu něco dělat, musíte to dělat co nejlépe a to znamená občas tomu i obětovat jinou činnost. Nemám zájem čekat na někoho, až se uráčí, že už tedy pro něj nastal čas."

Jelikož je opravdu každý tým v jiné fázi svého rozvoje, je i poradenská činnost prováděna individuálně. Většina týmů má dnes Facebookový profil a některé již dokonce mají i webové stránky. Bližší informace k jednotlivým článkům uvolním již velmi brzy.
Co se však objevuje ve většině případů je nadměrná pasivita. Tou myslím situaci, kdy "budoucí manageři" herní organizace čekají se vším na okamžik, až jim řeknu další krok, který by měli učinit. Prvních pár kroků jsem naznačil tak, aby start byl pro všechny co nejjednodušší. Nyní se však dostáváme do fáze, kdy iniciativu musí přebírat právě samotní šéfové organizací a má úloha se převádí do opravdové role poradce. Tedy člověka, který pomáhá řešit dilemata, problémy a odstraňuje nováčkovskou nejistotu.

"Nečekejte až vám řeknu, co máte dělat. Je to váš tým. Už existuje a prvními krok jsme si prošli. Teď je na vás, kterým směrem se rozhodnete vydat. Nevíte si s něčím rady, ptejte se. Nejste si něčím jisti, ptejte se! Já vaši organizaci nevedu, to vy! Je to vaše dítě, starejte se o něj!"

A nyní k další fázi

V tuto chvíli to asi vypadá, že jsem otěže předal plně do rukou nováčků a takříkajíce je hodil do vody, aby se naučili plavat. Je to nutné, ale není to tak docela. I nadále se budu zaměřovat na věci, které bohužel většinou šéfové tuzemských organizací nezvládají, nebo o nich nemají ani tušení. A právě k tomuto bodu se váže aktuální úkol pro naše účastníky projektu. Tímto úkolem by se měli připravit na pravidelnou managerskou činnost, kterou je vytváření reportů a výročních zpráv pro partnery a sponzory. Úkol tedy zní:

"Vytvořte prezentaci o činnosti vaší organizace od zahájení projektu The Team. Prezentujte tyto informace stejnou formou, jako by jste je prezentovali svému sponzorovi, kterému se chcete pochlubit, jak se vaší organizaci daří. Nezapomínejte ani na plány na další období(následující měsíc) a podobně. Nebudu již opakovat, že spisovná čeština a velmi dobrá formální i grafická úprava jsou nutností! Pro tvorbu prezentace použijte klasicky Powerpoint nebo jiný freewarový produkt."

Úkol tedy zní jasně a já doufám, že přesně za týden budu moci prohlásit, že jej naprostá většina účastníků splnila. Nečekám bezvadné a bezchybné práce, ale čekám snahu a úsilí. Od toho je zde tento projekt, aby jsme chyby a jiné nedostatky odstranili společně.

Ostatně, je zde pár zajímavostí, na které jsme narazili v této etapě projektu a proto z nich zkusím zformulovat pár rad:

1) Neoslovujte firmy se žádostí o sponzoring, když fungujete pár týdnů a nemáte absolutně co nabídnout na oplátku.
2) Hráči se zájmem o vstup do vaší organizace budou chtít podmínky jako proplacení LAN turnajů, startovné v soutěžích a podobně. Nesmysl. Týmy, které si to výkonem zaslouží u nás v každé hře napočítáte na prstech jedné ruky nešikovného dřevorubce. Vy nemáte na zbytečné výdaje. Hráči si takovou investici nejprve musí zasloužit ve vašem týmu. To co bylo před tím, je pro vás nezajímavé. I vztah organizace - hráči je trochu obchodní. Hráči śtojí organizaci peníze a tak musí pro organizaci něco udělat - úspěchy online(renomé organizace), práce s fanoušky (rozhovory, podpora FB stránek organizace atd..) a podobně. Teprve poté má smysl se bavit o finančních nákladech. Pro začátek je maximum fungující organizace s možností serveru, komunikačního serveru a podobně.
3) Počítejte s odchody sekcí/rozpady a podobně. Žádná sekce ani hráč nejsou klíčové pro existenci vaší organizace. To vy jste klíčoví. Hráči přichází a odchází, organizace zůstává.
4) Pokud již máte nějakého sponzora (např. po obnovení týmu), pečujte o něj. Buďte s ním v neustálém kontaktu. Sponzor zde není na to, aby jste z něj něco "vytáhli" a tím máte splněno. Takovým přístupem nejen, že brzy nebudete mít nic, ale navíc uškodíte celému odvětví, jelikož důvěra v místní herní organizace bude ze strany firem nulová.

To bude pro dnešek asi vše. Další článek se však objeví již brzy.

 

 

 

 

Štítky: The Team