Přejít k hlavnímu obsahu

Jak NVIDIA Quadro pomáhalo při průkopnickém 6K videu ve filmu Gone Girl

7. 10. 2014 | 10:02 Všechny hry
Čtenáři si zamilovali zápletku bestselling románu Gilliana Flynna Gone Girl. Filmové zpracování od Davida Finchera, které jde do kin tento víkend, má všechny předpoklady stát se neméně populárním.Aby byl schopen tento složitý příběh manželství, které se hrozivě nevyvedlo, podat skutečně živě, rozhodnul se Fincher pro inovativní produkční prostředí poháněné novými grafickými akcelerátory NVIDIA Quadro.
Výchozí obrázek

Čtenáři si zamilovali zápletku bestselling románu Gilliana Flynna Gone Girl. Filmové zpracování od Davida Finchera, které jde do kin tento víkend, má všechny předpoklady stát se neméně populárním.

Aby byl schopen tento složitý příběh manželství, které se hrozivě nevyvedlo, podat skutečně živě, rozhodnul se Fincher pro inovativní produkční prostředí poháněné novými grafickými akcelerátory NVIDIA Quadro.

Gone Girl je vůbec prvním filmem natočeným kompletně v 6K rozlišení – je to nejpokročilejší a množstvím zpracovaných dat nejnáročnější dílo. Snímek je jako první kompletně zpracován v Adobe Premiere Pro CC, což filmařům umožnilo větší flexibilitu při post-produkčním zpracování. 

Filmaři využívali ve všech etapách natáčení grafické akcelerátory NVIDIA Quadro K5200. To umožňovalo rychlý přechod mezi jednotlivými formáty – z natočeného 6K materiálu na 2,5K pro kreativní střih, pro zjednodušený proces připomínkování jednotlivých kreativních týmů (kamera, střih, vizuální efekty).

Quadro znamenalo 25x rychlejší převedení 6K do DPX (digital picture exchange; ve filmovém průmyslu běžně používaný formát) než CPU řešení. Ušetření drahého času a mnohem rychlejší předání materiálu na VFX (vizuální efekty) bylo velikým benefitem. Dalším pozitivem je téměř nulová latence během přehrávání nebo repozicování a stabilizace v reálném čase. To vše nakonec poskytlo filmařům více prostoru na experimenty při skládání finálních záběrů.

Snímek, natočený Jeffem Cronenwethem na RED Dragon kameru, profitoval také z podpory debayerizace v Premiere Pro CC jakožto vlastnosti grafických akcelerátorů NVIDIA Quadro. Proto nebyl třeba další hardware od RED ROCKETu. Post produkční tým mohl rovněž stopáž distribuovat do mnoha VFX pracovních stanic namísto jednoho centrálního systému.

Více informací se dozvíš z naší případové studie (v angličtině) zde: http://international.download.nvidia.com/quadro/quadro-case-studies/pdf/media-entertainment/case-study-gone-girl-us-final-hires.pdf.