Pro fanoušky karetních her nebude jméno Brian Kibler žádným novým pojmem. Tento 35letý hráč pocházející z USA sbíral úspěchy nejen v Magic: the Gathering.
Brian Kibler je v současnosti aktivním hráčem Hearthstone a jeho streamy pravidelně dosahují několikatisícových hodnot sledovanosti, jeho kanál již sledovalo více než 4 milionů diváků. V dřívějších dobách se Kibler věnoval hraní Magic: the Gathering a je mimojiné dvojnásobným šampionem z Pro Tour (2009, 2012). Mimo hraní se věnuje designu dalších karetních her, byl například hlavním designerem karetní hry World of Warcraft.
Kibler se v těchto dnech rozhodl uspořádat na Redditu AMA, tedy "Ask Me Anything", kde jsme se od zkušeného hráče dozvěděli spoustu zajímavosti, které jsme se rozhodli pro vás přeložit.
medcov: 1) Nejlepší balíčkový inovátor? 2) Nejoblíbenější streamer? 3) Kdo by vyhrál turnaj, kde by každý hráč hrál stejný balík? 4) Nejlepší učitel Hearthstone? 5) Streamer, který by se mohl stát průlomovou celebritou?
1) StanCifka (český hráč - pozn. redakce) vytvořil několik zajímavých balíků. 2) Baví mě sledovat Doga. 3) Lifecoach. 4) VLPS si vede výborně v rozebírání své hry na streamu. 5) Dokážu si představit Forsena v televizní reality show.
ScarletBliss: Které karty ze současných expanzí by jsi přidal do základního jádra karet a které by jsi naopak vyřadil?
Můj pohled na tyto změny je takový, že právě dynamická nátura sběratelských karetních her tím, co je udržuje zábavné. Například jsem se díval po agresivních balících, jako je Face Hunter, jak budou vypadat bez Naxxu a GvG, ale všechny 1-dropy zůstanou stejné: Leper Gnome, Abusive Sergeant a Worgen Infiltrator stále budou nejlepšími možnostmi. Raději bych viděl rotaci karet většího formátu a ponechal bych pouze pár základních, jako je Frostbolt nebo Fireball.
JackofallCocktails: Malygos je konstantně přesně typem legendárky doplňující metagame, obzvláště po přidání Reno Jacksona a v kombinaci s Thaurissanem - stále se však nestala auto-include kartou do control decků. Je Malygos příliš pomalý, nebo kde je u něj problém?
Malygos je karta, co sama o sobě nic nedělá. Aby mohl podstatně ovlivnit hru, potřebuje správný setup (Thaurissan), jinak sám o sobě nic nedělá. Když se podíváte na ty nejlepší legendárky, samy o sobě jsou ještě na vyšším levelu (Dr. Boom, Tirion) nebo vyžadují méně požadavků vygenerovat vlivný efekt.
dr_draik: V jakém stavu budou Dragon decky ve chvíli zavedení Standardu? Máš nějaké cool nápady pro nové karty s dračí tématikou, které by je při nové rotaci mohli doplnit?
Dragon decky mají potenciál být opravdu silné po zavedení Standardu. Nepřijdou v této rotaci o žádné důležité karty, naopak spousta dalších silných early/midrange problémových karet ze hry zmizí. Podle mě je ve hře spousta prostoru na cool draky - i ti nejjednodušší budou relevantní už jen proto, že budou mít tag Dragon.
Scapular_of_ears: Mám rád, když na streamu hraješ zajímavé decky jako například kombinaci Reno & Monkey. Jaké decky používáš na ladder, když zrovna nestreamuješ? (a pokud to je secret paladin, neboj se lhát)
Mimo stream nehraju ladder skoro vůbec, protože streamuju opravdu hodně, ale při tryhardu v minulé sezóně jsem využil Patrony a skončil na 25. pozici v legendě.
zoeing: Myslíš si, že Blizzard začne vytvářet větší sety pro udržení zdravé metagame? Momentálně vždy vydá okolo 160 karet, zatímco rozšíření v Magicu vždy obsahovaly okolo 400.
Ano, určitě by bylo lepší vydávat větší sety než v současnosti. Navíc rozdělení mezi classy omezuje možnosti stavby balíků.
Kraelman: Magic: the Gathering se pohybuje na scéně již 23 let. Vydrží podle tebe Hearthstone takhle dlouho? Jaké jsou klíčové prvky dlouhověkosti karetní hry?
Hearthstone má méně designového prostoru z důvodu jednoduchosti herního engine. Udržet Hearthstone na takové úrovni bude opravdovou výzvou, pokud zvládne produkovat nový obsah po tak dlouhou dobu.
TheRealWellspring: Jak bys porovnal komunitu MtG s Hearthstone komunitou? Co by se jedna od druhé měla naučit?
Hearthstone komunita je stále poměrně mladá, stejně jako je oproti MtG samotná hra. Dle mého názoru je komunita Magicu více otevřená změnám, protože si za svou dlouhou historii prošla ledasčím.
kingofusleinf0: Jaká byla pro tebe nejdivnější interakce s fanouškem?
Jednou za mnou přišel fanoušek nechat si podepsat MtG karty, které jsem do té doby nikdy nehrál, zatímco jsme se bavili o tom, jak ho těší hrát moje balíky. Chvíli se poflakoval kolem, načež mi oznámil, že pokud se v blízké době vrátím do města, mohl bych zůstat bydlet u něj.
Kittsy: Jak moc podle tebe fyzické zdraví ovlivňuje výkon hráče v Hearthstone nebo i jiných hrách?
Dle mého je fyzická zdatnost v gamingu podceňovaná. Hrát dlouhé eventy je vysilující a zdravé tělo se lépe ubrání vyčerpání. Hráči obvykle patří do stereotypu být mimo kondici, nicméně ti nejúspěšnější bývají fit. To přece jenom nebude náhoda.