Blizzard před pár dny konečně oficiálně oznámil vydání nové expanze, jenž hru rozdělí na formáty Standard a Wild, nyní však přišlo něco ještě očekávanějšího - 12 nerfnutých karet.
Nových 134 karet bezesporu zamíchají aktuální metou, ale i tak každý hráč napjatě čekal, kolik karet z klasické edice bude nerfnuto. Nakonec jich je celkem 12, pojďme si je projít.
Class cards
Kladivo nerfů se nejvíce vyřádilo na Druidovi, jehož tři karty již nebudou jako dřív. Ancient of Lore sice stále nabídne možnost vyléčení pěti životů, nicméně nerf v podání líznutí jediné karty namísto dvou je dost tvrdý. Ancient of Lore byl jádrem každého neagresivního balíku Malfuriona, tak uvidíme, jestli bude hratelný i nadále.
Druhým z řady nerfnutých karet pro Druida je dlouho očekávaná změna comba. Velkým překvapením je nerf karty Force of Nature namísto Savage Roar, jenž je například v porovnání s Bloodlustem u Shamana opravdu hodně silná. Hodně bude záviset na aktuální metě, ale Savage Roar v kombinaci s balíkem plným tokenů by mohl řádit alespoň na ladderu.
Ancient of Lore není jedinou "Choose one" kartou, jenž projde patřičnou změnou. Nerfu se dočkal také Keeper of the Grove, jenž bude od nového patche o dva životy chudší. Těžko se hodnotí, nicméně nyní vypadá takový Spellbreaker vůči KotG daleko silněji, alespoň na papíře.
Přesuňme se pro změnu k Hunterovi, jehož jediná karta za 0 many potkala stejný osud, jako před časem Soulfire. Pokud by nová meta byla podstatně pomalejší, z karty Hunter's Mark by se mohla stát až příliš silná. Nám se tahle drobná změna líbí, ačkoliv je pro Huntera jediná.
Možná až překvapivě jsme se dočkali také změny jedné z karet pro Rogue. Nerf Blade Flurry vůbec nepotěší milovníky balíků, jako byla dříve Oil Rogue, prostě každé variace Rogue využívající zbraně. No uvidíme, jaký archetyp Rogue nám nová expanze vytvoří. Až si projdete zbývající změny, tak zřejmě budete mít stejný pocit, že jde o nejtvrdší nerf ze všech.
Představujeme vám změnu poslední karty pro jednotlivé classy. Změna Master of Disguise je bezesporu logická, až se sami divíme, že nepřišla již dávno. Pokud jste ji dokázali dostat do komba například s Mal'Ganisem, ať už jste byl Warlock, Mage nebo Rogue, bylo tohle kombo gamebreaking. Naprosto zasloužený nerf, nebo spíše změna.
Neutral cards
Co se týče karet se Silence, není jich ve hře moc. O to silnější a populárnější byla Ironbeak Owl, za dvě many byla tato utilita základem každého aggro balíku. Jedna se o jednu z nejvíce očekávaných změn, zdražení o jednu manu není tak drastické. V Hunterovi se sova ujme zřejmě i nadále, o svoje zařazení mezi Beasty "hoot hoot" nepřišla.
Jestli u některé z karet nebylo jasno, jak ji správně upravit, aby neupadla do hlubin, je to právě Knife Juggler. Populární žonglér se nakonec dočká nerfu pouze o jeden stat dopředu. Dle mého názoru je tohle tak decentní změna, že v agresivnějších balících ho stále uvidíme, jinde by mohl být alespoň na krátkou dobu nahrazen mladším bráškou Flame Jugglerem.
Zůstaneme ještě chvíli u agresivnějších balíků. Leper Gnome je další z karet, jenž byla již dlouho předem označována jako must-be-nerfed. Základní kámen všech hyperagresivních balíků přichází o jeden útok a pokud se naplní zvěsti o pomalejší metě, gnóm zřejmě úplně zmizí.
Arcane Golem byl populární u dvou balíků, Face/Hybrid Hunter a Combolock po zdražení Leeroye. Nyní přichází o svoji hlavní schopnost a to Charge, zřejmě tedy moc využití nenajde, stejně jako podobná karta Dancing Swords. Výhoda 1 many v early game změní hodně.
Ten nejvíce očekávaný nerf byla změna Big Game Huntera. V nové expanzi nám do hry přibude celá řada velkých potvor a tak by 2x BGH byl základem naprosto každého balíku. Zdražení o dvě many je logickou změnou, duše karty zůstává nezatracena a lovec by tak nemusel od nové expanze upadnout v úplně zapomnění.
Jdeme do finiše, poslední upravenou kartou je Molten Giant. Dokud nám nezmizí Reno Jackson, tak už zřejmě neuvidíme na ladderu žádného Handlocka. Jedna z hlavních zbraní tohoto archetypu je nyní o pět many dražší, nebude ho tak možné zahrát s více než 15 životy.
Jsme na konci, známe dvanáct nerfnutých karet. Zbývá nám poslední týden, kdy si můžeme užít karty z prvních expanzí ve Standardu, za chvíli budeme moci dát sbohem "Esportalům" a dalším skill-based kartám v turnajích. Vyjádřete se nám do komentářů, jaký nerf vám v tomhle seznamu chybí, jestli jde například o Savage Roar nebo něco naprosto jiného?