Přejít k hlavnímu obsahu

Kdo si kdy neoblíbil Titány v Heroes III ?

25. 9. 2022 | 09:16 Gaming
Věž neboli Tower je v Heroes III mocná frakce spojována hlavně s Mágy a Titány. Dynamika modu Duel však vyžaduje poněkud odlišný přístup k plánování vaší strategie. Pojďme se na to podívat.
Město Tower v Heroes III
Město Tower v Heroes III
Zdroj: New World Computing

V našem článkovém seriálu o Heroes III Duelu máme za sebou rozbor strategií za první dvě frakce – Castle a Rampart. Nyní na řadu přichází rovnou ta nejtěžší – Tower. Ti z vás, kteří četli úvod do Duelu a základní tipy pro Duel, si možná říkají, že Tower přeci nemůže být tak těžký, když umožňuje solidní build, vzhledem k tomu, že disponuje jednou z nejsilnějších jednotek ve hře a zároveň je možné za něj i skvěle rushovat, protože startovní hrdina Solmyr se specializuje na nejničivější kouzlo v Duelu, kterým je Chain Lightning. Opak je ale pravdou, možností za Tower je sice spoustu, ale všechny jsou poměrně obtížné. Snad vám alespoň tento článek bude oporou při vylepšování vašeho Tower skillu…

Na úvod bych všem méně zkušeným hráčům skutečně doporučil držet se Solmyra, byť mezi top hráči se nyní objevují strategie založené na sekundární abilitě Interference, která na své expertní úrovni snižuje soupeři v boji spell power o 30%. Interference je v Duelu zakázaná, ale je možno se k ní dostat, pokud si vyberete hrdinu, který ji umí už ze startu a tím je zde hrdina Fafner. Ten má také výhodu v tom, že umí i kouzlo Haste, ke kterému se jinak v Duelu opět nejde nijak dostat. Bohužel Fafner má dále v základu i schopnost Schoolar, která se v Duelu považuje za mrtvý skill. Je pak poměrně náročné včas nalevelovat expertní magii země a vzduchu, přičemž dále ve vašem „skill tree“ nesmíte udělat jedinou chybu, aby vyšlo na všechny další schopnosti, které chcete mít (zejména se jedná o Scouting). Solmyr sice umí Sorcery, což je taky s přimhouřením očí mrtvý skill, nicméně alespoň ze začátku přidává Kulovému blesku na údernosti. Držte se tedy Solmyra. 
 

Chain Lightning v Heroes III
Chain Lightning v Heroes III
Zdroj: New World Computing

Co se týče strategie, nabízejí se dokonce tři možnosti – první je přímočarý rush, tedy co nejrychlejší break z biomu a co nejrychlejší vpád na soupeře s tím, že v podstatě ani nemusíte hledat jinak obligátní Knihu magie vzduchu, neboť to nejdůležitější kouzlo vzduchu, kterým je v Duelu zmiňovaný Chain, už umíte. Problém spočívá v tom, že jednotky Toweru nižších stupňů za moc nestojí. Ano, je příjemné, když vylepšený Gremlin střílí, ale se 4 hitpointy stačí jakákoli střelecká, či letecká jednotka a Gremlínci padají jako hrušky. Gargoyl není oslnivý co se týče udíleného damage, ani co se týče odolnosti. Zajímavý je až Iron Golem, který je na poměry jednotky třetího levelu nezvykle houževnatý a hlavně kouzla mu dávají pouze 25% škod. Při rushování za Solmyra si nemáte moc z čeho vybírat, a tak na mapě sbíráte to, co je nejblíž.

Cílem je zajistit si solidní spell power, dostatek many a alespoň nějakou základní armádu, která bude schopna bojovat s neutrály na breaku, zatímco Solmyr na mě bude z vrchu bouřit Kulovými blesky. Rozhodně není třeba sebrat všechny hrady ve vašem biomu a rozhodně neztrácejte čas žádnými externími obydlími a dalšími zbytečnostmi. Priorita je pouze rychlost.

Příjemným bonusem za Tower je, že po sněhu jsou rozházené lampy s džiny. Určitě hodně pomůže, pokud se vám před breakem podaří nasbírat oddíl 20-30 Master Genie. Mějte také oči otevřené, pokud někde spatříte nápadně silně hlídanou Pandořinu skříňku. Ve vašem biomu se může nacházet jedna krabice až s 20 Genie. Stráž se obvykle skládá z přibližně 20 jednotek 6. stupně nebo dvojnásobného počtu jednotek 5. stupně.

Externí obydlí na Golemy v Heroes III
Externí obydlí na Golemy v Heroes III
Zdroj: New World Computing

Druhá strategie je velmi podobná, ale o něco „bezpečnější“. Spočívá v tom, že se snažíte startovní bunkr opustit co nejdříve i za cenu, že vynecháte nějaký důl (raději důl na kamení, než důl na dřevo) a na povrchu hledáte externí obydlí na Golemy. To je v případě Toweru velmi speciální, neboť mimo základních Stone Golemů v něm můžete okamžitě nakoupit i vylepšené Iron Golemy a neutrální zlaté a diamantové Golemy. Pokud se vám podaří zaujmout (tzv. flagnout) jedno, či ideálně dvě tato obydlí již 1. týden, máte zaděláno na extrémně silný „timing push“ ve 4. týdnu. Stone a Iron golemové se „rodí“ v množství 6 týdně. Jednoduchou matematikou vypočítáme, že 4. týden můžete v externím obydlí nakoupit 24 Stone Golemů a 24 Iron Golemů.

Po sebrání dvou obydlí a po vylepšení tak rázem máte armádu 96 Iron Golemů a pokud k nim najdete ideálně ještě 2-3 Pandořiny skříňky s Golemy, máme tady krásných 150+ Golemů. Nejen z Golemů však živ je člověk, proto i tak se snažíte o dostatečně rychlý break z biomu. Opět se nezdržujte jinými externími obydlími, ani surovinami. Po breaku se nemusíte hnát na střed mapy, klidně přenechte středový hrad soupeři, protože Vašim cílem bude jej zkraje 4. týdne vystrnadit a s trochou štěstí vám soupeř mezi tím ve středovém hradě postaví pár budov gratis. Zaberte si tedy dva hrady na kraji středové treasure zóny a hledejte zejména věci, které zvyšují primární statistiky vašeho hrdiny. Nutností je tedy Sword of Judgement a Lion Shield, které přidávají ke všem statům +5, resp. +4. Ideální je také blankytný náhrdelník ke všemu +3 a samozřejmě brnění Titána, které zvyšuje Spell power o 10.

Do toho po cestě navštěvujte Colosea a nenechte si ujít knihovnu, pokud ji spatříte. Následně buďte připraveni 1. den 4. týdne vykoupit zmiňovaná externí obydlí a ihned se vydat směrem střed tak, abyste následující den za použití dvou Dimenzních bran dosáhli až do středového hradu. Pokud přečíslíte soupeřova hrdinu ve spell poweru a množství many, může vaše armáda s klidem stát před hradbami a vy budete pouze sázet jedno ničivé kouzlo za druhým. Pro tyto účely je také žádoucí sebrat knihu magie země, abyste Chain mohli vystřídat sprškou meteoritů.

Titáni v Heroes III
Titáni v Heroes III
Zdroj: New World Computing

Třetí strategie je pravděpodobně nejtěžší a rozhodně není vhodné hru začínat už s tím, že právě toto bude vaše jediná cesta. O tom, zda budete stavět Titány by mělo rozhodovat až rozložení mapy a dostupnost tří externích obydlí na Gianty, které se ve vašem biomu nacházejí. Nemá smysl ztrácet čas sbíráním surovin, když se vám nepodaří externí obydlí najít a flagnout. Postavit budovu na Gianty do konce 2. týdne v obou hradech není procházka růžovým sadem, protože budete potřebovat velké množství dřeva, kamení a budete si muset poradit i s bankami nag, které jsou na sněhu proti křehkým jednotkám Toweru o poznání tužší.

Váš pohyb tedy musí být perfektní – snažte se nenavštěvovat určitou oblast dvakrát. Pokud se někde nachází např. lákavá Pandořina skříňka, ale zároveň knihovna, do které můžete až po levelu 10, jednoduše tam nechoďte, dokud nemáte potřebný level 10 a seberte pak vše až najednou. Samozřejmostí je co nejdříve zaujmout všechna města v biomu. Pokud se vám podaří udělat zmiňovaný build na Gianty a obsadit např. dvě ze tří externích obydlí, je první část splněna, ale zdaleka není vyhráno. Obrovský problém pro Tower je totiž získat zlato. Není jinou možností než jít do Dračí utopie, jenže zopakuju to znova – Tower má extrémně křehké jednotky, navíc Váš kouzelnický hrdina má jen minimální bojové statistiky. Ideální je tedy nejdříve breaknout za pomocí Chain Lightningu, najít 1-2 slušné pandory v treasure zóně a pak tyto bojovníky použít jako obětní beránky v utopii. Dále se neobejdete bez rychlého obchodu s artefakty, abyste mohli ty méně potřebné prodat za Gemy. Připomínám, že po celou dobu hrozí, že pokud soupeř dle Vašeho pohybu použitím kouzla View Air vypozoruje, že jste i se Solmyrem podivně defenzivní, může váš tech na Titány vyčmuchat.

Odpovědí z jeho strany pak může být rychlý rush. Zde je třeba mít na paměti, že za Tower zpravidla nelze získat v boji speed iniciativu, jinými slovy, je pěkné upgradnout si svých prvních 10 Titánů, ovšem přijde to vniveč, pokud soupeř s rychlou jednotkou na začátku boje 7 z nich popraví svým Kulovým bleskem dřív, než se dostanete na tah. Hra za Tower vyžaduje hodně zkušeností a zkoušení metodou pokus-omyl. Musíte docílit rovnováhy mezi budováním konkurenceschopného hrdiny, stavěním budov a postupu mapou vpřed. Takovou třešinkou na titánovém dortu je pak to, že hrdinům ze třidy Wizard nepadá příliš často sekundární schopnost Archery a právě tu byste pro naplnění potenciálu Titánů potřebovali. Opět nemusím ani připomínat, že vzhledem k tomu, že Solmyr již začíná s Wisdom a Sorcery, nesmíte během levelování udělat jedinou chybu, a naopak musíte mít i trochu toho štěstíčka. Ideální skill tree je tedy magie země, vzduchu, vody, Scouting, Logistika, Archery. Samozřejmě leccos se dá napravit Diplomacií a hledáním zbloudilých Giantů, či Titánů v bočních zónách. Nakonec před finálním bojem, pokud máte Archery, nezapomeňte složit Bow of the Sharpshooter, který umožní vašim Titánům střílet, i když budou zablokování nepřátelskou potvorou.

Hrát za Tower v Heroes III Duelu je tedy pořádná výzva, ale právě v tom spočívá ta pravá zábava. V této hře se máte neustále co učit, dohánět a vylepšovat. Vhodná ukázka hry za Tower je dostupná např. zde, popř. na tomto českém Heroes III Youtube kanále najdete další zábavné průvodce.

Bývalý mistr ČR 2009 ve Warcraftu 3, nejlepší Starcraft 2 hráč za rok 2012, hrdý otec dvou dětí a tvůrce Youtube Heroes 3 videí.