Přejít k hlavnímu obsahu

Slušný balík! Tvůrci herních předmětů v CS:GO si vydělají miliony

19. 3. 2023 | 08:00 Counter-Strike 2 Zajímavost
Hráči jsou v FPS pařbě Counter-Strike: Global Offensive obklopeni výtvory komunity. Vývojáři z Valve využívají díla nadšenců a umělců z řad lidu. V každém běžném zápase jsou vidět desítky skinů z rukou komunitních skin makerů. Kolik tvůrci za jeden takový herní předmět obdrží peněz? Podle posledních informací jde o miliony korun.
Skin ve hře CS:GO
Skin ve hře CS:GO
Zdroj: Valve/win.gg (s povolením)

V herním průmyslu se dá vydělat mnoha způsoby. Někdo hry programuje, někdo zase paří profesionálně. A pak jsou tu tací, kteří svůj výtvor prodají vývojářům za nemalé částky. Do této skupiny se řadí také autoři skinů v CS:GO.

Každá zbraň ve střílečce Counter-Strike: Global Offensive může vypadat mnoha způsoby. Na výběr mají hráči právě díky skinům, herním předmětům, jež změní vzhled zbraně.

Spousta skinů ve hře byla vytvořena komunitou. Někteří tvůrci mají v CS:GO jen jeden skin, další našli u Valve zalíbení hned několikrát. Ani ti s jediným předmětem si ale nemusí zoufat.

Podle informací nedávno sdílených jedním z tvůrců map na streamu známého OhnePixela dostane skin maker za jeden kus v průměru 420 tisíc dolarů (cca 9,45 milionu korun). Výdělek se liší bednu od bedny. Někteří dosáhnou na pětinu, další i na dvojnásobek.

Dvě nové kolekce

Jak si tvůrci vydělají?

Vše záleží na tom, v jaké bedně se daný skin objevuje. Každá CS:GO case je totiž jinak oblíbená. Některé se otevřou jen párkrát za hodinu, další se pohybují v tisících.

K odemknutí bedny je potřeba klíč. Ten má na Steam Marketu určenou cenu 2,50 $ (cca 55 Kč). Právě prodej klíčů je pro vývojáře CS:GO ohromným zdrojem příjmů, o který se dělí s tvůrci skinů.

Přesné procentuální rozdělení není známé a autoři předmětů jej nemohou sdílet se světem. Největší část míří pochopitelně za Valve.

Současný systém je značně rozdílný od toho, o kterém se před lety spekulovalo. Tvůrci nedostávají peníze s ohledem na cenu skinu, nýbrž oblíbenost bedny, z níž je možné předmět získat.

Na PLAYzone od března 2022. Zaměření především na League of Legends a EA Sports FC. Občas zapne Counter-Strike, od roku 2012 ale žere LoLko, dvakrát se dostal i do Diamondu :).