Nejdříve se podíváme na úplnou novinku. Voidgrubs a Voidmites jsou nové fialové zrůdičky, které se nastěhovaly do Baroního pitu. Spawnou se místo prvního Rift Heralda, než mu ve 14. minutě uvolní místo. Tři Voidgrubové se objeví po pěti minutách hry, každý s vlastním časovačem respawnu čtyř minut a v jedné hře se jich může objevit maximálně šest.
Když na něj zaútočíte, každý Voidgrub vypustí roj Voidmitů. Odměnou za jejich zabití získá celý tým buff Hunger of the Void, který dá uživateli dočasné bonusové poškození struktur (věží). Tento buff se shromažďuje na základě množství Voidgrubů, které se vám podaří sundat. Při pěti nebo šesti budete také pravidelně vyvolávat jednoho nebo dva Voidmity, aby vám pomohli zničit nepřátelská stavení.
Rift Herald nikam nezmizel, ale má zcela nový vzhled. Navíc, po použití Eye of the Herald, se Herald spustí jako obvykle, ale uživatel nebo spojenecký šampion na něj bude moci kliknout pravým tlačítkem myši a skočit na něj, což umožní jezdci řídit Shelly (podobně jako Sionova ultimátka).
Pokud s ním najedete do věže, způsobí to větší poškození, než kdyby do jedné vletěl nekontrolovaně. Pokud náhodou narazíte na nepřátelského šampiona, pak bude poškozen a vyhozen do vzduchu. Jakmile se srazíte s terénem nebo věží, šampion na Shelly bude sražen a vrátí se ke svému obvyklému já.
Masivní změnou prošel i samotný Baron Nashor. Jakmile je na časomíře 20 minut a fialový boss dorazí na Rift, mapa kolem jeho příkopu se promění podle toho, jaký typ se zrodí. Jedná se o náhodnou úpravu, takže hráči do té doby nemají tušení, jaký na ně čeká.
Baron se objeví ve třech možných typech - Teritoriální, Lovecký nebo Vševidoucí. Každá z nich má navíc své speciální útoky. Hunting Baron má příkop beze změny. Jeho speciální útokem zasáhne všechny blízké nepřátele bleskem.
Teritoriální Baron vytváří zeď před příkopem. Také přitahuje šampiony k sobě svýma šikovnýma novýma rukama.
Vševidoucí baron uzavírá přední část a otevírá obě strany a vytváří tunel. Ten otevře Prázdnou trhlinu, která způsobí postupné a dočasné poškození v nové jámě tunelu.
Jungle Monstra
Prvních dvacet minut hry nepřinese žádné nové či předělané tábory s jungle monstry. Jenže po uplynutí této doby se změn dočkáme. Jak se ukázalo, prázdnota je dar, který se neustále rozdává, pokud jde o aktualizace roku 2024. Po rozšíření své přítomnosti po celé mapě vypadají Blue Sentinel, Red Brambleback a Rift Scuttler trochu fialověji.
Jakmile se Baron Nashor ve 20. minutě vynoří, při příštím respawnu Blue Sentinela a Red Bramblebacka (modrý a červený buff) opět povstanou jako Voidborn Sentinel a Voidborn Brambleback. Tato proměna také přichází se zvýšenou odolností, takže je těžší je zneškodnit, nicméně toto úsilí stojí za to! Udělují své buffy celému týmu hráče, který je sejme (kromě všech mrtvých spojenců).
Rift Scuttler, krabík z řeky, také znovu povstane, tentokrát jako Voidborn Scuttler. Když je zabit, vyšle masivní efekt Scryer's Bloom, který odhalí všechny šampiony a wardy v širokém okolí.
Draci
Vzhledem ke změnám terénu musel Riot také upravit některé draky tak, aby se dobře fungovali se všemi novými stěnami (nebo jejich nedostatkem). To zahrnuje přesun několika malých stěn a křoví pro Mountain a Ocean Draky.
Největší změny však přichází s Infernal Drakem. Infernal Rift přinese nové Infernal Cinders, které se objeví po mapě. Každá z nich poskytne šampionovi, který jej získal, adaptivní statistiky prospěšné právě pro něj a náhlou rychlost pohybu.
Po smrti šampioni odhodí polovinu svých Cinderů, které pak mohou sebrat jiní nepřátelští/spojenečtí šampioni. „Chtěli jsme experimentovat s těmito změnami po zvážení zpětné vazby hráčů, že Infernal Rift je z hlediska hry nejméně zajímavý. Naším cílem je, aby nám to pomohlo vytvořit zajímavější mapové stavy, které přesahují pouhé změny terénu, jako je Hextech a Chemtech 2.0, ale budeme bedlivě sledovat, jak tyto změny dopadnou a jak se hráčům líbí,“ zní od vývojářů.