Přejít k hlavnímu obsahu

Dostáváte schválně špatné spoluhráče? Taková funkce neexistuje, zní z Riotu

11. 2. 2024 | 16:00 League of Legends Gaming
Herní designér Matt „Phroxzon“ Leung-Harrison se rozhodl bojovat proti konspirační teorii nazvané „losers queue“. Jedná se o přesvědčení, že s každou prohrou vás hra bude přiřazovat k ještě horším spoluhráčům a série proher tak bude mít tendenci pokračovat.
League of Legends
League of Legends
Zdroj: Riot Games (s povolením)

„Nepřiřazujeme špatné hráče k sobě, aby ještě víc prohrávali,“ zní důrazný začátek Mattova příspěvku na platformě X. Myšlenka o existenci tzv. „queue poražených“ se v herní komunitě neomezuje pouze na League of Legends. I v jiných hrách existují spekulace o jakémsi trestání špatných hráčů.

Designér Phroxzon tvrdí, že celá konspirační teorie je jeden velký nesmysl, který ho přivádí k šílenství. „Matchmaking vás do týmu přiřadí na základě vašeho žebříčku, to je celé. Pokud prohráváte, tak je třeba se zlepšit, chyba není v tom, do jakého týmu vás hra dá,“ sdělil upřímně Phroxzon.

„To zní jako slova někoho, kdo ví, že taková funkce ve hře je,“ zní některé nekompromisní reakce z komunity. I přes obsáhlé vyjádření a ujištění přímo ze strany hlavního designéra tak bude, zdá se, i nadále existovat velká skupina hráčů, která v existenci „losers queue“ bude věřit. Proč by vůbec vývojáři takovou funkci chtěli? Odpověď je dle komunity jasná. Čím vzdálenější je hráčův vysněný rank, tím větší tendenci má hrát.

Hry mě baví i živí od roku 2017, aktuálně se jim věnuji na pozici herní producentky v jednom brněnském studiu. Psaní o hrách je pak pro mě radostí a koníčkem. Kromě nebezpečného tria CS2, LoL a Age of Empires II mám ráda sport a pivo.