Přejít k hlavnímu obsahu

Umělá inteligence může vývoj urychlit, kreativitu ale nenahradí nikdy, myslí si tvůrce Baldur's Gate 3

29. 3. 2024 | 15:00 Gaming
Ředitel studia Larian Studios Swen Vincke se vyjádřil k tématu umělé inteligence. Dle jeho slov může vývoji her sice značně pomoci, jsou ale aspekty, kde je k jejímu použití značně skeptický a nevidí v nich smysl ani do budoucna.
Šéf studia Swen Vincke
Šéf studia Swen Vincke
Zdroj: @gamewordobserver

„Můj postoj k umělé inteligenci je jednoznačný. Vnímám ji jako nástroj, který nám pomáhá dělat věci rychleji. Máme tolik práce, že si rádi necháme pomoci od čehokoliv. Nemyslím si ale, že někdy nahradí kreativní část vývoje,“ prozradil Swen Vincke.

Vedoucí postava Larian Studios popsala, jak při procesu tvorby často vývojáři bojují s tím, že nejsou schopni dostatečně rychle vytvořit koncepty a tím se zasekává celý proces vývoje. Místo spoléhání se na nástroje umělé inteligence, jako je Midjourney (který dokáže vykouzlit obrázky pomocí podnětů během několika sekund), raději n najali dalších patnáct artistů, aby tuto část procesu zefektivnili.

Stejně tomu tak ve studiu Larian je i se scénářem. „Skrz ChatGPT můžete doplnit některé pasáže a vylepšit to, co už máte, základní dialogy a příběh hry ale stále píšou scénáristi. Nevěřím tomu, že by NPC kompletně vygenerovala umělá inteligence, její užitečnost vidím spíš jen v rozšíření toho, co vytvoří člověk,“ dodal ředitel studia.