Přejít k hlavnímu obsahu

Z Gray Zone Warfare je zlatý důl. České studio si už v early accessu přišlo na 400 milionů korun

11. 6. 2025 | 14:00 Gaming
Není to tak dávno, co brněnské studio Madfinger Games oslavilo první narozeniny své videohry Gray Zone Warfare. Láhve šampaňského možná bouchají v kancelářích dodnes, protože vývojáři mají pořádný důvod k oslavě. Už loni si jejich taktickou střílečku koupilo přes milion uživatelů. Podle finančních výsledků, které má redakce CNN Prima NEWS a PLAYzone.cz k dispozici, vykázalo studio Madfinger Games zisk přes 400 milionů korun. Tím si hravě zaplatilo dosavadní několikaletý vývoj a vytvořilo finanční polštář pro příští roky.
Vývojáři Gray Zone Warfare za rok 2024 vydělali přes 400 milionů korun.
Vývojáři Gray Zone Warfare za rok 2024 vydělali přes 400 milionů korun.
Zdroj: Madfinger Games

Vývojáři Gray Zone Warfare před rokem prožívali krušné chvilky. Hru už nemohli odložit, protože hrozilo, že by studio Madfinger Games nemělo na výplaty. „Šli jsme all-in, ale nebyl to šílený risk,“ vyprávěl šéf studia Marek Rabas před rokem. Tehdy byl na herní konferenci Game Access spokojený, protože měl na kontě přes půl milionu prodaných kopií za čtyři dny od vydání hry. Přesto bylo znát, že se na něm hektické období podepsalo.

O rok později se na konferenci Game Access v Brně zástupci herní redakce CNN Prima NEWS a PLAYzone znovu setkali s tvůrci české střílečky Gray Zone Warfare. Dobrá nálada ve studiu Madfinger Games panuje i nadále, protože firma byla za minulý rok v zisku 404 milionů korun.

Ten rok byl super, protože máme vydanou hru, máme potvrzené, že to lidi baví a teď tu hru neustále zlepšujeme. Každých šest měsíců by se měla posouvat nahoru, což se děje a počet hráčů roste. Pokud to tak bude pokračovat až do vydání finální verze, tak budeme šťastní,“ říká Rabas. Hrubým odhadem se předpokládá, že hráči prostřednictvím digitálního obchodu Steam utratili za Gray Zone Warfare kolem miliardy korun. Ve finančních výsledcích brněnského studia jsou ale tržby ve výši 619,3 milionu. Zhruba třetinu z ceny hry tak může tvořit poplatek platformě Steam.

Kolem 100 milionů byl náklad na vývoj hry a provoz firmy, dalších 95 milionů pak firma odvedla na daních. Přesto všechno se podařilo zaplatit vývoj hry, který v posledních dvou letech stál zhruba 10 milionů eur. V Madfinger Games podle výroční zprávy pracuje 67 lidí. Ti teď mají finanční polštář do dalších měsíců vývoje. „Ty dostaneš 50 procent z obratu a pak ti z toho ještě vezme spousta dalších, včetně státu. Peníze, které bys mohl mít na investice pro další roky, tak z nich všichni ukrajují. Tak to je,“ konstatuje Rabas.

Studio každý půlrok vydává velkou aktualizaci, která zásadně obohacuje hru o nové funkce, mechaniky nebo obsah. Letos v květnu se ve hře začalo měnit počasí. Na konci minulého roku se v Gray Zone Warfare objevil denní cyklus. Hráči se tak na lov protivníků a plnění úkolů v asijské džungli musí náležitě připravit. Nové mechaniky jim umožňují volit různé strategie. Hra je díky tomu zábavnější a dynamičtější.

K finální verzi je ale ještě dlouhá cesta. Podle loni zveřejněného plánu by Gray Zone Warfare mělo opustit předběžný přístup v průběhu roku 2027.

Rabas přiznává, že po úvodním úspěchu neusínají na vavřínech. První prodaný milion a vydařený rok jsou pouhým začátkem. „Pro mě to furt není úspěch. Tam je jeden milion kopií, ale to je desetina nebo pětina toho, co můžeme prodat za celou dobu. Tenhle trh je opravdu obrovský. Stále je tu velký potenciál, kam růst, a stále je co dělat,“ uzavírá šéf brněnského studia Madfinger Games.

Novinář s vášní pro esport. Na CNN Prima News připravuji a moderuji pořad o hrách a esportu CNN Prima Gaming.