
„Vždy jsme vývoj zahajovali na PC a teprve poté hru přizpůsobovali nižšímu výkonu konzolí,“ vysvětlil Charles Tremblay, viceprezident pro technologie v CD Projekt Red. „V minulosti nám to však přinášelo řadu komplikací, proto jsme se tentokrát rozhodli jít cestou konzolově orientovaného vývoje od samého začátku. Spolupracovali jsme s našimi partnery z Epic Games a brzy jsme si uvědomili, jak náročné bude splnit naši ambici dosáhnout plynulých šedesáti snímků za sekundu na PlayStationu 5. Bude to vyžadovat skutečně hodně práce.“
„Chtěli jsme vybudovat pevné základy,“ vysvětlil Jakub Knapik, umělecký ředitel CD Projektu. „Je to logické, snadněji se škáluje nahoru než dolů. Díky technologiím jako Lumen máme konzistentní vizuální kvalitu napříč všemi nastaveními. Jakmile nastavíme určité vizuální a technické základy, můžeme směle přidávat detaily. Základ pro konzole už máme skvělý, ale stále ho budeme posouvat dál.“ Ukázku současné technologie jsme mohli vidět v nedávné ukázce technologického dema.
PC hráči se ale nemusí bát. To, že Zaklínač 4 bude optimalizovaný pro 60 fps na PlayStationu 5, neznamená, že na PC neuvidí hru v maximální možné kvalitě. „Firma začínala jako PC studio a vždy chceme nabídnout nejlepší zážitek právě PC hráčům,“ dodal Tremblay. „Je ale ještě brzy říct, co přesně to bude znamenat pro Zaklínače 4.“