
Vydání hry Assassin's Creed Shadows provázela už od dob vývoje řada kontroverzí. Komunita dala tvůrcům vědět, co si skutečně myslela a postupné odkládání data vydání také nepomohlo. Přestože jsme se plnohodnotného releasu nakonec dočkali, tak už během prvního dne hra zavítala do japonského parlamentu, kde byl probírán její dopad na kulturu a tradice. Bohužel v tom negativním slova smyslu.
Všechny tyto události dílo od Ubisoftu přežilo a ačkoliv mnozí očekávali naprostý propadák, tak přišlo vlastně příjemné překvapení. I přes mnoho bezpodnětných negativních recenzí má dodnes Assassin's Creed Shadows na Steamu 78% hodnocení a spíše pozitivní recenze. To vše nyní vývojáři podtrhli statistikami. Největší pozornosti se dočkal počet hráčů, který na první pohled vlastně nepůsobí špatně.
5 MILLION ASSASSINS
🗡️ 2B stealth kills
🏇 1B km traveled
🐶 38M animals petted
…and still, you paused to take in the view. 🌸
Thank you for forging legends with us.
Naoe & Yasuke’s journey continues—updates coming this week! pic.twitter.com/8t42BMo3Sl— Assassin's Creed (@assassinscreed) July 22, 2025
Bohužel je potřeba zmínit, že počet hráčů se nerovná prodaným kopiím. Velkou roli hraje podobně jako u jiných her přítomnost v předplatném, zde konkrétně v Ubisoft+. Právě i tohle je jeden z problémů, které komunita se zveřejněním čísel má. V komentářích na platformě X se dá najít řadu uživatelů, jež se na přesný počet prodaných kopií ptají. Odpověď zná pouze Ubisoft a pravděpodobně se o ni nepodělí.
Pět milionů hráčů zní prostě lépe, než 3,4 milionu prodaných kopií, o kterých se spekuluje. Shodou okolností se dá AC Shadows přirovnat k relativně novějším a především populárnějším titulům PEAK a REMATCH. Horolezecká hra měsíc po vydání slavila pět milionů prodaných kopií, mezitímco nová fotbalová hra na trhu dosáhla jen pár dní zpět stejné hranice aktivních hráčů jako Assassin's Creed Shadows.
One month after launch, @PlayRematch has reached 5 million unique players!
We’ll keep doing our best to make Rematch better. Thank you again for your support all along the way! pic.twitter.com/0q0qIoUTIJ— sloclap (@sloclap) July 21, 2025
Na první pohled viditelným rozdílem je přijetí jednotlivých her. PEAK nemá v podstatě žádné zásadní chyby a je to indie hra. REMATCH už do stejné kategorie nespadá, ale vzhledem k popularitě kompetitivních her a fotbalu zvládá balancovat nadšené uživatele s těmi frustrovanými. Nejnovější asasínský titul bojuje se skutečností, že singleplayerových příběhovek je na trhu spousta a náklady na vznik jsou daleko větší.
V rámci finančního meetingu společnosti Ubisoft její ředitel Yves Guillemot zmínil, že suma vynaložená na vývoj překročila 116 milionů dolarů. Přestože to není tolik, jako v případě jiných slavných značek, tak se stále jedná o balík. Čistý výdělek určitě Assassin's Creed Shadows dokázalo udělat solidní, ale v porovnání s menšími studii, nebo dokonce nezávislými vývojáři, se jedná o smutnou realitu současných AAA her. Fanoušci jednoduše očekávali více a jsou si zároveň vědomi, že Ubisoftu se dlouhodobě vzhledem k menší oblíbenosti her nedaří. I proto zakročil Tencent, který se rozhodl do studia investovat solidní částku.