Přejít k hlavnímu obsahu

AC Shadows si zahrálo pět milionů asasínů. Komunita ovšem není ze statistik nadšená

24. 7. 2025 | 08:00 Komentář
Počty hráčů jsou pokaždé jedním z nejvíce sledovaných faktorů u čerstvě vydaných her. Na čistý výdělek stačí prodané kopie, ale popularita daného titulu se také přehlížet nedá. To samé platí u Assassin's Creed Shadows od studia Ubisoft, chlubení vývojářů má totiž jeden háček.
Ubisoft se pochlubil počtem hráčů Assassin's Creed Shadows!
Ubisoft se pochlubil počtem hráčů Assassin's Creed Shadows!
Zdroj: Ubisoft

Vydání hry Assassin's Creed Shadows provázela už od dob vývoje řada kontroverzí. Komunita dala tvůrcům vědět, co si skutečně myslela a postupné odkládání data vydání také nepomohlo. Přestože jsme se plnohodnotného releasu nakonec dočkali, tak už během prvního dne hra zavítala do japonského parlamentu, kde byl probírán její dopad na kulturu a tradice. Bohužel v tom negativním slova smyslu.

Všechny tyto události dílo od Ubisoftu přežilo a ačkoliv mnozí očekávali naprostý propadák, tak přišlo vlastně příjemné překvapení. I přes mnoho bezpodnětných negativních recenzí má dodnes Assassin's Creed Shadows na Steamu 78% hodnocení a spíše pozitivní recenze. To vše nyní vývojáři podtrhli statistikami. Největší pozornosti se dočkal počet hráčů, který na první pohled vlastně nepůsobí špatně.

Bohužel je potřeba zmínit, že počet hráčů se nerovná prodaným kopiím. Velkou roli hraje podobně jako u jiných her přítomnost v předplatném, zde konkrétně v Ubisoft+. Právě i tohle je jeden z problémů, které komunita se zveřejněním čísel má. V komentářích na platformě X se dá najít řadu uživatelů, jež se na přesný počet prodaných kopií ptají. Odpověď zná pouze Ubisoft a pravděpodobně se o ni nepodělí.

Pět milionů hráčů zní prostě lépe, než 3,4 milionu prodaných kopií, o kterých se spekuluje. Shodou okolností se dá AC Shadows přirovnat k relativně novějším a především populárnějším titulům PEAK a REMATCH. Horolezecká hra měsíc po vydání slavila pět milionů prodaných kopií, mezitímco nová fotbalová hra na trhu dosáhla jen pár dní zpět stejné hranice aktivních hráčů jako Assassin's Creed Shadows.

Na první pohled viditelným rozdílem je přijetí jednotlivých her. PEAK nemá v podstatě žádné zásadní chyby a je to indie hra. REMATCH už do stejné kategorie nespadá, ale vzhledem k popularitě kompetitivních her a fotbalu zvládá balancovat nadšené uživatele s těmi frustrovanými. Nejnovější asasínský titul bojuje se skutečností, že singleplayerových příběhovek je na trhu spousta a náklady na vznik jsou daleko větší.

V rámci finančního meetingu společnosti Ubisoft její ředitel Yves Guillemot zmínil, že suma vynaložená na vývoj překročila 116 milionů dolarů. Přestože to není tolik, jako v případě jiných slavných značek, tak se stále jedná o balík. Čistý výdělek určitě Assassin's Creed Shadows dokázalo udělat solidní, ale v porovnání s menšími studii, nebo dokonce nezávislými vývojáři, se jedná o smutnou realitu současných AAA her. Fanoušci jednoduše očekávali více a jsou si zároveň vědomi, že Ubisoftu se dlouhodobě vzhledem k menší oblíbenosti her nedaří. I proto zakročil Tencent, který se rozhodl do studia investovat solidní částku.

Slyšel jsi něco o změnách na profesionální scéně? Tak v tom případě jsem o nich slyšel už dva týdny předtím. V PLAYzone jsem od jara roku 2021 a momentálně mám za sebou něco okolo 450 článků. Kromě žurnalistiky také spravuji sociální sítě, prostě kompletní univerzál.