
Ne všechny kroky ale vyšly hned. Noxijská sezóna byla temná, drsná a pro část komunity příliš polarizující. Riot tehdy navázal na příběh z Arcane a volil odpovídající tón, ale zpětně přiznává, že světlejší tematika, jako u Spirit Blossom, by oslovila širší publikum. Druhá lekce se týkala změn na Summoner’s Riftu. Původně se plánovalo, že každá sezóna přinese velké mapové úpravy ladící s tématem. Po Noxu ale Riot zjistil, že většina hráčů nechce zásadní změny mapy čtyřikrát do roka. Výsledkem je přesun „novinkového rozpočtu“ do módů, mety, příběhu a esportu.
Arena zůstane minimálně rok, ale každá trvalá funkce potřebuje vlastní senior designérský tým. Riot tak balancuje mezi udržováním starého obsahu a vývojem nového. Spirit Blossom sice někteří považovali za „prodej skinů“, ale podle Phroxzona se sezóny staví na zážitku, ne kosmetice. Někdy je hlavní náplní návrat oblíbeného tématu se spoustou skinů, jindy velký nový mód. Plánování probíhá roky dopředu, to znamená, že už teď se řeší druhá a třetí sezóna příštího roku.
Arena mode is coming back on June 25 ‼️
It will be available for 12 MONTHS, with balance changes in every patch, a reset and new augments coming in Season 3, and a larger update in the first half of 2026. pic.twitter.com/YElVQVY2hq— League of Legends Leaks & News (@LeagueOfLeaks) June 16, 2025
Atakhan a Feats of Strength startovaly v jiné podobě, než mají dnes, a po úpravách jsou stabilní. Feats of Strength má šanci stát se trvalou součástí základní hry díky tomu, že strukturuje začátek zápasu a učí hráče práci s cíli. Zatím ale ani jedna funkce nedosáhla úrovně, která by ospravedlnila jejich permanentní status. Riot zvažuje i rotaci obsahu, ale ptá se, zda má smysl vyvíjet něco, co se ve hře objeví jen část roku. Menší změny, jako úpravy mezi horní a spodní částí mapy, podle Phroxzona dokážou hru osvěžit bez přidávání složitosti.
Na otázku, zda je rok 2025 nejlepší verzí hry, odpovídá Phroxzon, že LoL má nyní jeden z nejvyváženějších stavů, kvalitní esportovou scénu s režimem Fearless a novými šampiony. Prostor ke zlepšení vidí v zaměření sil na velké problémy, třeba negativní chování a live-balancing, kde je odborníků málo a jsou rozptýleni mezi mnoho projektů.
Když herní ředitel Pu Liu prohlásil, že letošek „změní LoL navždy“, část fanoušků čekala oznámení typu „League of Legends 2“, zejména když VALORANT přešel na Unreal Engine 5. Podle Phroxzona by se velký engine overhaul „mohl někdy stát“, ale engine LoL je v lepším stavu, než si lidé myslí. Umožnil vytvořit a vydat mapy pro Spirit Blossom a Noxus během čtyř měsíců, dříve by trvalo roky je ručně malovat. Má ale limity, například režimy jako Arena jsou složitější, protože engine původně počítal jen se dvěma týmy.
8. We need to build our game’s roadmap priorities around what players will FEEL. Logic is secondary to visceral emotions.
9. Players want to feel seen and heard. Rioters want to feel valued and respected.
10. 2024 will have something for everyone. 2025 will change League forever.— Pu Liu (@RiotPupulasers) December 16, 2023
Největší slabinou je podle něj herní flow mimo samotný zápas, třeba opětovné zařazení do fronty. Zatímco technologie přímo ve hře je silná, možnost nového klienta po vzoru VALORANTu Riot zvažuje, ale spíš ve formě evoluce než úplné náhrady. Současný klient už umožňuje metahry jako Soul Fighter či Demon’s Hand, které by dřív byly nemožné, a dokáže je dodat v krátkém sledu.
Sociální soutěžení je další oblastí, kde vidí prostor. Flex Queue nemá prestiž a existuje mezera mezi ním a Clashem, kterou by mohla zaplnit nová forma „sociálně kompetitivního“ hraní. Clash má dedikovaný tým, běží lépe, než si hráči myslí (chyby pod 5 %, někdy pod 1 %), ale testování velkých turnajů je technicky složité. Riot investuje do zlepšení a dnes ruší méně turnajů než dřív.
Pár slov bylo věnováno i Shyvaně, jejíž rework je slíbený už roky.Na VGU se prý pracuje, ale bez termínu. Přestože jsou VGUs dražší než nové postavy kvůli přepracování všech skinů, zůstávají v plánech, i když nyní má prioritu tvorba nových šampionů. „Rok 2025 byl obrovským krokem vpřed,“ uzavírá Phroxzon. „Věřím, že jsme hráčům přinesli něco opravdu úžasného.“