Přejít k hlavnímu obsahu

Boj černého otroka proti Ku Klux Klanu. Tohle mohl být nejodvážnější díl Assassin’s Creed

9. 10. 2025 | 12:30 Komentář
V dílnách Ubisoftu se údajně chystal jeden z nejodvážnějších projektů série Assassin’s Creed, který měl hráče zavést do Ameriky 19. století, po skončení Občanské války. Hlavním hrdinou měl být bývalý otrok, jenž se přidá k asasínům a vrátí se na jih bojovat proti rodícímu se Ku Klux Klanu. Projekt, který měl podle vývojářů silný společenský potenciál, skončil dřív, než vůbec dostal šanci.
Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek
Zdroj: depositphotos (s povolením) / Ubisoft

Ubisoft měl mít rozjetý jeden z nejodvážnějších projektů série Assassin’s Creed. Hráči se měli vtělit do bývalého otroka, který se po osvobození vydá na západ začít nový život, jenže ho bratrstvo asasínů povolá zpět na jih, aby bojoval proti nově vznikajícímu Ku Klux Klanu. Ambiciózní projekt ale vedení v Paříži loni v létě zastavilo. Důvod? Příliš citlivé téma pro současné Spojené státy.

Podle pěti současných i bývalých zaměstnanců Ubisoftu, kteří hovořili s redakcí Game File pod podmínkou anonymity, byl vývoj zrušen v červenci 2024. Hra se nacházela v rané fázi, ale tvůrci už měli jasnou vizi. Příběh o nespravedlnosti, odvaze a naději v období, kdy se Amerika pokoušela postavit na nohy po válce a vypořádat se s otrokářskou minulostí. Právě tato „rekonstrukční éra“ měla být ústředním bodem vyprávění a zcela novým prostředím pro sérii, která si vždy zakládala na historické autentičnosti.

Zdroje uvádějí dva hlavní důvody, proč Ubisoft vývoj stopl. Prvním byla vlna negativních reakcí po oznámení černošského samuraje Yasukeho jako hlavní postavy v  Assassin’s Creed Shadows. Druhým pak znepokojení z politického klimatu v USA – podle jednoho zaměstnance byl projekt zkrátka „příliš politický v zemi, která je příliš nestabilní“. To vše vedlo vedení k rozhodnutí, že podobná témata raději neotevírat.

Ironií je, že právě vývojáři v projektu viděli šanci, jak sérii dodat směr a odvahu. Podle Game File byli nadšení z možnosti vyprávět příběh, který by měl nejen historickou hodnotu, ale i silný morální přesah. „Mohl to být Assassin’s Creed, který by opravdu něco znamenal,“ uvedl jeden z bývalých zaměstnanců.

Ubisoft se ale opět přiklonil k bezpečnější cestě a potvrdil svůj dlouhodobý postoj, že „nedělá politické hry“. Jenže jak dlouho může studio, které vypráví o revolucích, tyranii a boji za svobodu, tvrdit, že se politiky neangažuje? Tohle zrušení možná víc než cokoliv jiného ukazuje, že největším rizikem pro Ubisoft dnes není odvážné téma, ale strach z něj.

Fanoušek esportu od mala, stejně jako hráč všech možných her. Taky pleskám španělský fotbálky v hospodách a dám si u toho dobrý pívo.