Podle informací z Bloombergu šlo o 30 až 40 pracovníků z Velké Británie a Kanady. Všichni byli členy nebo podporovateli nově vznikajícího odborového uskupení a sdíleli soukromý chat na Discordu, kde údajně řešili organizační záležitosti. Mateřská společnost Take-Two však tvrdí, že zaměstnanci byli vyhozeni kvůli „závažnému porušení pravidel“ a že s odborovou činností to nemá nic společného.
„Minulý týden jsme zasáhli proti malému počtu osob, které sdílely a diskutovaly důvěrné informace na veřejném fóru, což je porušením našich firemních zásad,“ uvedla společnost v novém prohlášení. „Nemá to žádnou spojitost s jejich právem vstupovat do odborů,“ doplnila. Jenže odborový svaz IWGB mluví o něčem jiném.
Podle jeho šéfa Alexe Marshalla se Rockstar jen snaží odvést pozornost od skutečného důvodu propuštění – tedy od snahy umlčet lidi, kteří chtěli spravedlivější pracovní podmínky. „Rockstar nadále odklání pozornost od skutečného důvodu těchto propuštění: obávají se, že tvrdě pracující zaměstnanci soukromě diskutují o uplatnění svých práv pro spravedlivější pracovní podmínky a kolektivní hlas. Management ukazuje, že mu nezáleží na zpožděních GTA 6 a že prioritizuje potlačování odborů tím, že cílí na lidi, kteří hru skutečně tvoří,“ uvedl Marshall pro IGN. Dodal, že firma přitom čerpala stovky milionů liber na daňových úlevách, zatímco ignoruje zákon i vlastní pracovníky.
This is the most ruthless act of union busting in the history of the UK games industry. Yesterday, @RockstarGames fired over 30 employees for union activity.
We won't back down, and we're not scared - we will fight for every member to be reinstated. https://t.co/Pk3kVcuzUn— IWGB Game Workers (@IWGB_GW) October 31, 2025
Napětí mezi studiem a zaměstnanci roste už delší dobu. Loni Rockstar oznámil povinný návrat všech zaměstnanců do kanceláří pět dní v týdnu s odůvodněním, že tím zlepší produktivitu a bezpečnost po sérii úniků – včetně masivního leaku GTA 6 v roce 2022 a předčasného zveřejnění prvního traileru o rok později. Odbory tehdy firmu obvinily z porušení dřívějších dohod o hybridní práci.
Z manažerského pohledu se Take-Two i Rockstar snaží ukázat, že po letech problémů kolem pracovních podmínek, crunchu a bezpečnostních selhání konečně „drží otěže pevně“. Jenže na druhé straně barikády stojí vývojáři, kteří tvrdí, že tahle tvrdost jde příliš daleko. A že v Rockstaru z nové éry transparentnosti a respektu k týmu mnoho nezbylo.
Načasování také nemohlo být horší. GTA 6 má dorazit v květnu 2026 a předpokládá se, že půjde o největší herní událost všech dob, s potenciálními tržbami přes 3 miliardy dolarů v prvním roce. Fanoušci jsou v napětí, ale za oponou panuje nejistota a rozkol.