Valve generuje více hotovosti na jednoho zaměstnance, než technologičtí titáni jako Google, Amazon nebo Microsoft. Tato bezprecedentní efektivita pramení z nízkého počtu zaměstnanců, který se odhaduje na zhruba 350 lidí. Podle odhadů analytické společnosti Alinea Analytics se očekává, že Valve směřuje k celkovým tržbám až 355 miliard korun do konce roku 2025, přičemž jen samotná platforma Steam již v tomto roce vygenerovala tržby ve výši 339 miliard.
Pro srovnání, zaměstnanci Applu generují roční tržby zhruba 50 milionů korun na hlavu a Meta přibližně 40 milionů korun, herní divize Microsoftu dosahuje sice vyššího čísla a to 376 milionů korun, ovšem i to je méně než polovina výkonu Valve. „Naše ziskovost na zaměstnance je vyšší než u Googlu, Amazonu nebo Microsoftu,“ sdílí otevřeně Valve ve své veřejně dostupné Příručce pro nové zaměstnance.
Valve, the makers of Steam, Half-Life and CounterStrike, made ~$17B in revenue this year with ~336 employees.
That's >$50M per employee, the highest for any (non-crypto) company in the world. The average pay is ~$1.3M/person.
One of the most efficient businesses of all time. pic.twitter.com/fhVWPh84NF— Deedy (@deedydas) November 22, 2025
Klíčem k tomuto bezprecedentnímu výkonu je jejich radikálně osekaná organizační struktura. Valve funguje zcela bez tradičních manažerů nebo výkonných ředitelů. Tato extrémně vysoká ziskovost se navíc promítá i do nadstandardního odměňování zaměstnanců. Uniklé údaje naznačují, že Valve vynaložilo na platy zaměstnanců téměř 10 miliard korun, průměrně zhruba 27 milionů korun na osobu ročně. Společnost se pyšní tím, že má jedny z nejlepších kompenzačních balíčků v celém oboru.
Co konkrétně Valve nabízí, lze najít v aktuálních pracovních nabídkách. Zaměstnanci mohou celou část pracovní doby věnovat projektům, které si sami vyberou, mají flexibilní pracovní dobu, nadstandardní zdravotní pojištění, štědré příspěvky od zaměstnavatele do penzijního plánu a k tomu možnost čerpat dovolenou flexibilně podle potřeby.