Přejít k hlavnímu obsahu

Vývojář CS:GO diskutoval na Twitteru, co odhalil?

7. 5. 2018 | 16:19 Counter-Strike 2
Jeden z vývojářů hry CS:GO John McDonald se na svém Twitteru rozhodl odpovědět na několik často diskutovaných témat ohledně hry a jejího vývoje. Co všechno prozradil?
Výchozí obrázek

Jeden z vývojářů hry CS:GO John McDonald se na svém Twitteru rozhodl odpovědět na několik často diskutovaných témat ohledně hry a jejího vývoje. Co všechno prozradil?

John McDonald na svém Twitteru diskutoval o nejrůznějších věcech okolo vývoje a směřování hry. Prozradil například to, že na CS:GO momentálně pracuje 35 vývojářů. Tohle číslo se ale neustále mění, jelikož Valve často mění směřování projektů a tím i pracovníky, kteří se na nich podílejí. Prozradil, že jeho nejoblíbenějším projektem byl vývoj VACnetu, umělé inteligence na rozeznávání cheaterů, která se v CS:GO objevila loni.

Jeden z fanouškovských konceptů nového Panorama UI

Promluvil také o Panorama UI, které se mělo údajně objevit v CS:GO už loni. Podle Johna stále platí, že se Panorama v CS:GO objeví. V roce 2017 byl vývoj Panoramy spolu s rozšířením do Číny a vývojem VACnetu hlavní prioritou vývojářského týmu, Valve ale nechce oficiálně oznámit datum příchodu, protože chce předejít situaci, kdy by mohl nastat problém a vývojáři by termín prošvihli. Prozradil ale, že Panorama v některých momentech zlepší optimalizaci hry, takže například zmízí lag při vstupu do menu během hry. Nové UI navíc neovlivní rychlost hry, takže FPS zůstanou stejné. Zároveň se chystá výrazné vylepšení prohlížení dem, které by se mělo výrazně zlepšit a urychlit. Naopak ale odmítl návrat uživatelsky vytvořených grafických prostředí, jaké jsme mohli vidět při vzniku CS:GO.

Nakonec přišly na řadu dotazy ohledně samotné hry. John prozradil, že Valve neplánuje zavézt 128tickové servery. Je to z důvodu, že CS:GO se hraje na celém světe a téměř polovina hráčů nemá dostatečně výkonný počítač na to, aby nebyli při 128tickových serverech v nevýhodě. Zmínil, že jedna z možností by byla rozdělit hráče podle toho, zda chtějí hrát na 128 nebo 64 ticků. To se ale zdá příliš náročné a nejspíše by to výrazně navýšilo čas hledání hry. Právě hledání hry je někdy problém i dnes, což je také důvod, proč někdy spolu hrají výrazně rozdílné ranky. 

Unban hráčů ex-iBUYPOWER se zatím nechystá (foto: HLTV.org)

John McDonald také fandí platformám jako FACEIT nebo ESEA, které dle jeho názoru poskytují další možností a zážitky hráčům CS:GO. Zároveň dodal, že se snaží těmto hlavním platformám dávat přístup k budoucím updatům, pokud si vývojářský tým myslí, že by to mohlo narušit hladký chod těchto platforem. Podotknul ale, že ne vždy je něco takového možné. Nakonec nakousnul téma iBUYPOWER a jejich banu na Valve turnaje. Prozradil, že i když jejich názor je nejspíš nepopulární, Valve nehodlá dát těmto ani jiným hráčům unban.

Student žurnalistiky a filmových věd, milovník CS:GO, majitel společné fotky s Hide the Pain Haroldem.