Přejít k hlavnímu obsahu

Fnatic.css - darky interviewed

27. 6. 2007 | 19:45 Counter Strike: Source
  Team Fnatic.css získal pozici v European CGS Combine, po té co zvítězil v on-line kvalifikaci. Svůj postup si vydobyl průchodem přes jednoduchou eliminaci a vítězství ve finále nad teamem adastra. Po prohře na první mapě neztratil tento celek nervy a zajistil si tak postup výhrou na druhé mapě, která jim dávala jistotu celkového vítězství.
Výchozí obrázek
 

Team nl Fnatic.css získal pozici v European CGS Combine, po té co zvítězil v on-line kvalifikaci. Svůj postup si vydobyl průchodem přes jednoduchou eliminaci a vítězství ve finále nad teamem swe adastra. Po prohře na první mapě neztratil tento celek nervy a zajistil si tak postup výhrou na druhé mapě, která jim dávala jistotu celkového vítězství.

Portál Gotfrag.com přináší rozhovor s hráčem teamu nl Fnatic.css - darkym:

INTERVIEW:

Ahoj darky, na začátek - mohl by si se prosím představit našim čtenářům?
Ahoj, jmenuju se Luuk "darky" Verink. Žiji v Utrechtu v Holandsku a je mi 19 let. Counter Strike: Source hraji asi 2 roky a předtím jsem hrál SoF2. V současnosti hraji v teamu Fnatic s hřáči AirRaid, proph, Blaze a xertion. Celkově spolu hrajeme asi 9 měsíců.

Takže pustíme se do toho. Jak vidíš Championship Gaming Series? Má tato akce takový potenciál, aby se e-Sport stal plnohodnotným sportem? Je něco dalšího co od ligy očekáváš?
Jsem hlavně šokován jejím rozsahem a velikostí. A překvapen tím, že si zvolili Counter Strike: Source jako hlavní událost i přesto to, že je to celkem "malá" hra. Myslím si, že CGS je další krokem pro e-Sport a určitě poskytne velkou podporu scéně vysíláním v televizi. Jediná věc, na kterou jsme v CS:S čekali, byla možnost utkání teamů z Evropy proti teamům z Ameriky. CGS nám tuto možnost dává, což je velmi vzrušující!

Co si myslíš o pravidlech CGS a jaký je celkový názor na ně uvnitř Fnatic? Museli jste těmto pravidlům upravit své stávající taktiky nebo jste vypracovali úplně nové?
Myslím si, že nová pravidla jsou skutečně osvěžující. Myslíme, že je to od CGS skvělá volba vystavět tyto pravidla, protože dělají hru mnohem rychlejší a odměřenou od tradičních CS pravidel, která dělají hru mnohem více divácky příjemnou.
Jakmile byla oznámena evropská CGS kvalifikace, začali jsme tato nová pravidla zkoušet. Vlastně to bylo na použití celkem těžké. Hlavní problém, na který jsme narazili byl velice krátký roundtime, což znamená, že musíte jít vstříc vašemu bodu rychlejší cestou. Ostatní pravidla jako vysoké startmoney pro nás byly vynikající, protože jsme nikdy nebyli dobří v pistolkových kolech.

V prvních několika kolech kvalifikace mnoho teamů kontumovalo své zápasy. Bohužel protože se neukázal nikdo z teamu nebo nedokázali sestavit pětici hráčů. Nemyslíš si, že to reprezentuje nedostatek zájmu po CGS v Evropě? Očekáváš, že v příštích kvalificích bude tolik defaultních výsledků?
Nemyslím si, že to odráží celkový zájem o CGS. CGS nezveřejňovalo příliš informací a nevěnovalo tolik publicity pro scénu Evropy, což udělalo tuto událost celkem nenápadnou pro Evropany. Většina z nich nevěděla, kdy vlastně zápasy začínají a neočekávala, že prvním hracím dnem bude právě sobota.
Myslím si, že budoucí ročníky budou vykazovat mnohem více aktivity, jakmile se někteří lidé seberou a postaví se za to, aby CGS byla v Evropě více známou (za to velké díky ReDeYe) a motivovalo více teamů, aby se ukázaly.

Připravovali jste se nějak na CGS kvalifikaci? Byla pro vás hlavní prioritou nebo jste k ní přistupovali jako ke každé jiné lize či turnaji?
Udělali jsme si zvlástní čas v mixech atd. abychom si zvykli na startmoney a kratší roundtime. Vždy si uděláme čas na připravu několik týdnu předem před tak velkou událostí jako je třeba CGS, ale řekl bych že, jsme CGS viděli jako mnohem větší turnaj než jakoukoliv předchozí on-line akci, protože v úterý odpoledne všichni na Ventrilu začali mluvit o bootcampu. Takže po 4. zápase v CGS pár znás nalezlo k Blazovi a ostatní okamžitě jak měli možnost vykašlat se na školu.

Proč si myslíš, že jste vyhráli kvalifikaci? Bylo to pouze o skillu nebo díky treninku, přípravám, větším zkušenostem nebo lepší teamové práci? Jaké věci se nejvíce podíleli na vašem vítězství?
Myslím si, že fakt že spolu všichni hrajeme už více než 9 měsíců nám dává skvělé znalosti o kvalitách a hracích stylech ostatních. Máme mezi sebou skvělou komunikaci (někdo může říct až unikátní v důsledku používání různých názvů pro taktiky a místa) což zesiluje ještě fakt, že jsme byli na bootcampu. Získali jsme trochu zkušenosti účastí na hlavních evropsckých LAN akcích, což nám určitě dalo psychickou sílu vrátit se do zápasu po první mapě. Fakt, že jsme byli na bootcampu nám dal pár užitečných chvilek pro přípravu na dustu2, což nám přineslo vítězství nad teamem Adastra.

Fnatic se stal prvním teamem, který se kvalifikoval do CGS Combine. Předvedli jste v kvalifikaci několik velice pěkných zápasů proti dalším top teamům jako Adastra nebo Riot. Které další teamy očekáváš, že se kvalifikují a adaptují se na tento herní styl právě tak rychle jako vy?
Jestliže se teamy zapojí do dalších kvalifikací a skončily na druhém místě, tak bych určitě očekával postup Adastry. Dalšími teamy, které mají možnost postupu jsou Logitech, Insignia Cadre nebo ALTERNATE aTTAX, ale je zde také mnoho místa pro 1.6kové teamy/mixy, které se sformovaly právě pro tuto akci.
Myslím si, že tyto teamy se připravují na nová pravidla už nějaký čas, takže se budou připravovat na své kvalfikace obdobně jako my na svou. Jestliže bych měl jmenovat team, který bude mít s pravidly největší problémy, musím říct ALTERNATE aTTAX, protože je zvyklý na pravidla ESL, což znamená 2-3 minutový roundtime. Bude to pro ně velice těžké udělat stranu za teroristy více agresivní.

Díky za rozhovor. A nějaý závěrečné vzkazy?
Zaprvé velký vzkaz pro našeho starého spoluhráče a drahého kamaráda Franka "Vivida" Leenaarse, který zahyhnul při tragické dopravní nehodě 31. 7. 2006. Jsme velice rádi, že nám osud dal možnost hrát tento velice důležitý zápas v den jeho narozenin. Bylo by mu toho dne 20 let. Všem nám hodně chybí a věříme, že se na nás odtamtud dívá.
Zadruhé bych rád velice poděkoval lidem, kteří nád podporují a poděkoval CGS za poskytnuní příležitosti, aby se e-Sport stal skutečným sportem. Uvidíme se v srpnu!