Přejít k hlavnímu obsahu

Copak to tu letí milé děti?

11. 5. 2012 | 15:18 StarCraft 2
Hrajete ladder a overlordi létají podezřele rychle, queena střílí i na zemi a observer z vašeho robotics vylétl na jeden chronoboost rychleji, než než mléko po dvou kilech třešní?Tak to se Vám nic nezdá. Blizzard totiž aplikoval pouze hotfix po krátké údržbě, takže nebylo potřeba stahovat patch, tak jako je tomu obvykle. Změny jsou následující
Výchozí obrázek

Hrajete ladder a overlordi létají podezřele rychle, queena střílí i na zemi a observer z vašeho robotics vylétl na jeden chronoboost rychleji, než než mléko po dvou kilech třešní?


Tak to se Vám nic nezdá. Blizzard totiž aplikoval pouze hotfix po krátké údržbě, takže nebylo potřeba stahovat patch, tak jako je tomu obvykle.

 

Změny jsou následující

  • Observer -10 sec build time, takže bez chrnoboostu 30 sec výroba
  • Queena u zergů má nyní jednotnou animaci útoku a je z ní plnohodnotná "ranged unit" protože se její původně meele attack změnil na házení projektilu, stejně jako je tomu když střílí do leteckých jednotek a ruku v ruce s touto změnou přichází to hlavní, což je prodloužení dosahu z 3 na 5 proti pozemním jednotkám.
  • rychlost overlorda se zvýšila z 0.4687 na 0.586, tj. o 25% boost

Mnozí z Vás jistě ještě postřehnuli, že se laškovalo i s myšlenkou, že by queena měla po vyrobení 50 energie místo 25. Tato změna se zavrhnula, protože by to jednoduše bylo příliš dobré.

Co ale tyto změny znamenají v praxi? Rychlejší build observera jistě hodně pomůže v PvP, jednak proti DT, zároveň je třeba si uvědomit že o to rychleji potom dostanete ven immortala a to v jistých situacích, kde rozhodují vteřiny, může být klíčové. Samozřejmě je to i o něco rychlější scout soupeřovy báze proti všem rasám.

Zrychlení overlorda bylo víceméně nevyhnutelné, mluvil o tom už před nejakou dobou D.Bowder, následně i David Kim ve svém blogu. Zergové mají v early game velmi omezené možnosti scoutu a tento buff overlorda by jim měl právě tento problém vyřešit(hlavně na vetších mapách jako je taldarim, entombed kde pokud je soupeř na cross pozici, tak při staré rychlosti overlorda bylo problematické zjistit včas co soupeř chystá).

Co je ale zásadní změna, kterou jsem si schválně nechal nakonec, je prodloužení ground range queeny(dále jen Q). Možná se to nezdá, nicméně je to velká věc. Co je na tom tedy tak jiné? Hned vysvětlím, po výčtu toho jak se změní pozice queeny k ostatním jednotkám ve hře. Tak tedy :

  1. Q má nyní větší range než roach a reaper
  2. Q má nyní stejnou range jako helion, sentry, mariňák a hydra bez upgradu

Jak se toto projeví ve hře? Je dost možné, že se změní metagame a buildy jako Morrow opening se 4Q, nebo Spanishiwa build, dostanou úplně nový rozměr. TvZ: Nejen že queeny již nemohou být kitovány reaperem a helionem jako dříve, tak díky tomu budou moci mnohem snadněji rozširovat creep, protože tumory budou samy efektivně bránit + vyšší počet queen víceméně anihiluje různé helion/banshee openingy, které v poslední době byli poměrně oblíbené. Tímto se dostáváme na stranu terranů, kteří se pravděpodobně budou muset přizpůsobit situaci, reapery můžou terrani úplně vypustit a oblíbený reactor helion opening budeme vídat méně a méně. Na fórech blizzardu, TeamLiquidu, atd. se již formují první nápady a buildy, kde budou hrát queeny významnou roli, četl jsem i o tom že při dobrém creep spreadu můžou nahradit roli hydry(v kombinaci s větší rychlostí overlordů, pujde hned po dodělání lairu vytvořit creep dálnici, takže přijdou možná i nové queen alliny), jako support roachům(do všech matchupů) s tím že mají spoustu života a možnost healovat. V PvZ budou queeny mnohem snáze kitovat zealoty, už se nebudou smutně dívat na sentry, když budou stát za forcefieldem a stalkeři jen s o jedno větším dostřelem se budou muset hodně otáčet.

A jak vnímáte tyto změny VY? myslíte že je to OK? nebo naopak věříte, že je to vtip a doufáte že to Blizzard dá za pár dní do původního stavu?

Štítky: StarCraft 2