Přejít k hlavnímu obsahu

Blizzard odhalil intro Heart of the Swarm

22. 1. 2013 | 13:33 StarCraft 2
Blizzard po čase opět potěšil své fanoušky. Dnes brzy ráno bylo zveřejněno úvodní video z chystaného datadisku StarCraftu II: Heart of the Swarm společně se sestříhanými záběry z kampaně. Hra vypadá prakticky hotová, informace od zpravodajů pozvaných přímo do centrály Blizzardu v americké Kalifornii pak hovoří o několika stále nejasných věcech, ale celkově vzato se ohlášené datum vydání 12. března tohoto roku zdá být opravdu finální.
Výchozí obrázek

Blizzard po čase opět potěšil své fanoušky. Dnes brzy ráno bylo zveřejněno úvodní video z chystaného datadisku StarCraftu II: Heart of the Swarm společně se sestříhanými záběry z kampaně. Hra vypadá prakticky hotová, informace od zpravodajů pozvaných přímo do centrály Blizzardu v americké Kalifornii pak hovoří o několika stále nejasných věcech, ale celkově vzato se ohlášené datum vydání 12. března tohoto roku zdá být opravdu finální.

V podrobném článku na TeamLiquid.net se můžete dočíst o několika doposud neznámých novinkách a zhlédnout velké množství screenshotů z kampaně i multiplayeru. Osmačtyřicet dní před vydáním prvního datadisku druhého dílu legendární vesmírné real-time strategie se můžeme začít těšit na nové mise, schopnosti vašich jednotek i úpravy hry pro více hráčů jako je jednotný server, obnovení hry ze záznamu a samozřejmě klanový systém.

Královna čepelí je pryč. Jim Raynor využil moc starobylého artefaktu Xel'Nagů na pekelné planetě Char v zoufalé snaze zastavit zergský Roj před zamořením celého sektoru Koprulu a k proměně Sarah Kerrigan do její lidské podoby. Roj se bez královny, které je vedla a sjednocovala, rozpadl na několik vrhů roztroušených po celém sektoru Koprulu. Jedna z největších hrozeb galaxie byla odražena... nebo se tak alespoň zdá.

Sarah Kerrigan je volná. I když už nemá děsivou moc Královny čepelí, ani už nevelí Roji, pořád zůstává bývalý Duch nepřítelem, kterého je třeba nebrat na lehkou váhu. Ale pokud ji artefakt skutečně vysvobodil, proč Kerrigan vyhledává po celém sektoru Koprulu Zergy? Pokračuje snad ve svém honu po pomstě, nebo jí proměna dala nový cíl?

Zdroj: starcraftcz.com

V kampani dostane velký prostor Sarah Kerriganová, která se představí v roli vůdce nezastavitelného zergského roje v honbě za pomstou generálu Arcturusi Mengskovi, císaři terranské říše. Postava hlavní antihrdinky bude v misích sbírat zkušenosti a po dosažení určité úrovně pro ni bude hráč moci vybrat některé z celé řady nejrůznějších schopností. Namátkou vyberme silný útok poškozující jednotky či budovy na velkou vzdálenost, uzdravování sebe sama či okolních jednotek, přeměnění zabitých nepřátelů na broodlingy, automatické líhnutí zemřelých zerglingů u hlavní hatchery nebo povolání výsadku zergských jednotek či obrovského leviathana na určitý čas.

Stejně jako v misích Wings of Liberty je k dispozici permanentní vylepšení jednotek, tentokrát však přirozeně v evoluční komoře. Zerglingové, banelingové, roachové, hydralisci a možná i některé další druhy vašich "miláčků" budete moci obdařit zlepšenými schopnostmi v podobě rychlejšího pohybu či útoku, zvýšené a zrychlené produkce a v případě zerglingů, resp. jejich mutace v raptory dokonce skákáním přes útesy.

Zajímavostí jsou i nové druhy queen. Namísto tradiční královny z multiplayeru Blizzard pro kampaň představil tzv. Swarm Queen, která vás přijde kromě 150 minerálů ještě na 50 jednotek plynu. Její pohyb mimo creep je rychlejší, pořád se však vyplatí pohybovat se spíše po něm, zvlášť když jej může šířit mnohem rychleji pomocí tumorů, na což nepotřebuje ani energii. Swarm Queen automaticky léčí jednotky za 10 many, postrádá však schopnost oplodnění hatchery; ta ovšem nyní může vyprodukovat namísto dělníků či útočných jednotek z jednoho vajíčka tři larvy.

Na závěr své návštěvy redaktoři TeamLiquid.net vyzpovídali vedoucího vývojáře StarCraftu II Dustina Browdera. Ten nastínil, že rozhodnutí hráče v kampani Wings of Liberty se mohou promítnout i do podoby singleplayeru v datadisku, kde na rozdíl od originální hry nebude možné vynechat některé mise. Také prozradil, že se můžeme těšit na návrat některých jednotek známých z datadisku prvního dílu StarCraftu - Brood Waru.

Ohledně hry více hráčů jsme byli ujištěni o zachování konceptu Xel'Naga věží, naopak již dříve zmiňovaná možnost výdělku pro vývojáře map se odsouvá minimálně do třetího dílu trilogie s názvem Legacy of Void. Blizzard se bude snažit ještě více přiblížit eSport hráčům StarCraftu, kteří si většinou vystačí pouze s kampaní nebo hrami se svými přáteli a o pojmech jako MLG nebo GSL nemají prakticky potuchy.

Stějně jako u jiných her od této americké společnosti si můžete StarCraft II: Heart of the Swarm objednat předem a začít hrát ihned po vydání 12. března 2013.