Přejít k hlavnímu obsahu

Hráčů v důchodovém věku přibývá. Herní vývojář vysvětluje, co za tím stojí

31. 5. 2022 | 19:07 Lifestyle
Stereotypy o hráčích jsou pomalu, ale jistě bořeny a hráčem se dnes může stát každý, kdo jím touží být. A to bez ohledu na pohlaví, zaměstnání nebo třeba věk. Na toto téma se vyjádřil i Roland Lesterlin, kreativní ředitel polského herního vývojářského studia People Can Fly, podle něhož lidé v důchodu tvoří novou a formující se generaci gamerů.
Hráčů v důchodovém věku přibývá, herní vývojář vysvětluje, co za tím stojí
Hráčů v důchodovém věku přibývá, herní vývojář vysvětluje, co za tím stojí
Zdroj: Pexels

Lidé v důchodovém věku, kteří hrají videohry, nejsou možná až tak něčím novým. Zároveň nejsou něčím, o čem by se doposud nějak výrazněji hovořilo. U nás na PLAYzone jsme o starší generaci již psali několikrát, navzdory (nebo možná právě díky?) svému věku dovedou starší hráči soupeře porážet jako na běžícím páse a mnohdy kolem sebe mají širokou komunitu fanoušků a věrných diváků, když své herní nadšení sdílí online. 

Jeden z předních herních vývojářů soudí, že hráči v důchodu jsou něčím, co uvidíme stále častěji. Roland Lesterlin se na letošním ročníku herního eventu Digital Dragons pro server GameByte vyjádřil o tom, že herní vývojáři se budou muset této nové hráčské generaci začít více přizpůsobovat. „Existuje jedna generace gamerů, která nikdy neexistovala a kterou v následujících deseti letech začneme vídat, a to jsou důchodci. Myslím si, když půjdu do důchodu, začne hraní her tvořit klíčovou složku mé zábavy. To znamená, že budu mít disponibilní příjem - doufám, když budu tvořit dobré hry, a hodně času,“ dodal se smíchem. 

Když se nad tím člověk zamyslí, dává to smysl. Videohry se poprvé objevily zhruba v 60. letech minulého století, takže ti, kdo se s nimi tehdy někdy v teenagerovském věku seznámili, se dnes blíží důchodu. A mít čas a peníze na hraní her je něco, po čem každý zapálený hráč touží, tak proč by to mělo být u starších jinak? Je navíc pravda, že dnes důchod neznamená pouze sezení u televize v papučích a hlídání vnoučat. Lidé v důchodovém věku neztrácejí drive a své přátele a koníčky, naopak se věnují věcem, na něž dříve neměli čas, neboť se museli starat o rodinu a chodit do práce.  

„Vsadím se, že vstupní zařízení se začnou starat o větší dostupnost a širší publikum,“ pokračoval Lesterlin. „Myslím, že v herním průmyslu je místo pro každého. Prostě nejde vytvořit hru pro každého, a to je ten trik.“ Dostupnost a přístup je dalším klíčovým faktorem, který se napříč herním průmyslem rychle posouvá kupředu, existují například speciálně upravené ovladače, vývojáři sami navíc přímo do her zavádějí další možnosti pro lepší přístupnost.

Zdroj: GameByte
Štítky: důchodci a hry