Přejít k hlavnímu obsahu

Profesionální hráči začínají být nervózní. Proč dávají týmy ruce pryč od Fortnite?

18. 1. 2023 | 08:00 Fortnite Zajímavost
Soutěžní scéna ve Fortnite je v poslední době poměrně nejistá. Zatímco hra se celkově zlepšila, profesionální hráči jsou nespokojeni s tím, jak se věci vyvíjejí. Kompetitivní scéna je v problémech a má k tomu dobrý důvod. Situaci shrnul tvůrce obsahu Ali „Sypher PK“ Hassan ve svém nedávném videu.
Bugha, vítěz World cup 2019
Bugha, vítěz World cup 2019
Zdroj: Epic Games

„Soutěžní Fortnite je v nesnázích. V poslední době se objevily zprávy, které hodně profesionálních hráčů extrémně znepokojují v otázce budoucnosti jejich kariéry. To je výzvou pro současný stav pro scény.“ Tak zní výstižné hodnocení současné situace v podání Sypher PK. 

Několik profesionálních hráčů, kteří podepsali smlouvu s esport týmy, bylo propuštěno. Často i před vypršením smlouvy. Ačkoli to není novinka, frekvence vyhazovů v poslední době stoupá a zasáhla dokonce i mistra světa Bughu. Proč týmy propouštějí dobré profesionální hráče? Dokonce i ty, kteří jsou konzistentní a jsou vidět v každém finále turnajů? 

Na základě informací poskytnutých generálním ředitelem Sentinels a P1 Esports LLC, Robem Moorem, byl Bugha propuštěn kvůli tomu, že Epic Games na konkurenční scéně nedzvládá marketing. „Na rozdíl od jiných konkurenčních her (Apex Legends, COD), které organizacím nabízejí možnost zvýraznit logo nebo značku týmu přímo ve hře, Fortnite nic podobného nenabízí,“  napsal v tweetu ze dne 29. prosince 2022.

Aby toho nebylo málom, většina profesionálních hráčů nedokáže nebo nechce streamovat své hry. Sponzoři tak nemohou umístit ani své logo na stream. Tato situace ztěžuje udržení si hráče v organizaci z dlouhodobého hlediska. „Řekněme, že firma chce zaplatit organizaci výměnou za nějaké promo akce. Takže si hráči na dres nalepí logo značky, budou ho mít na svých streamech/videu a odtud pramení hodnota. Ve Fortnite však většina turnajů za posledních pár let byla online a mnoho profesionálních hráčů nestreamuje turnaj, natož aby streamovala obecně. Takže tito sponzoři ve skutečnosti nemají příležitost být vůbec vidět,“ pokračuje Sypher PK.

Věci jsou ještě horší, jakmile se vezme v úvahu nedostatek brandingu ve hře. To ještě víc omezuje schopnost organizace nebo týmu získávat příjmy ze samotné hry. Jiné online soutěžní tituly mají možnost přidat logo týmu nebo své obaly zbraní. Nic podobného ve Fortnite neexistuje.

I když není možné udělat mnoho pro překonání situace v oblasti brandingu ve hře, existuje podle Sypher PK několik věcí, které mohou hráči a Epic Games ve spolupráci udělat, aby se pokusili situaci napravit. „Epic Games i profesionální hráči musí začít hrát roli při vdechnutí života do soutěžní scény. Pokud jde o profesionální hráče, málo z nich streamuje nebo vytváří obsah. Nežádám každého streamovat, není to určeno pro každého, ale existuje obsah, který lze vytvořit.“

„Druhá část je, jak profesionální hráči kritizují hru. Chápu, že to pro vás hodně znamená, ale je velmi důležité, když sdělujete své myšlenky, abyste to dělali konstruktivním způsobem,“ ukazuje Ali Hassan na další problémy. „Pokud chce být profesionální scéna brána vážně, musí existovat určitá vyspělost a vlastní odpovědnost nad určitým závazkem,“ dodává.

Navzdory tomu, že profesionální hráči odvádějí svou roli, stále se nad konkurenční scénou vznáší atmosféra nejistoty. To je něco, co Epic Games musí začít řešit, aby zajistilo pokračování profesionální stránky Fortnite. „Pokud budou obě strany spolupracovat na dosažení tohoto cíle, mohli bychom se v roce 2023 podívat na velmi vzrušující a zcela nový pohled na konkurenční scénu Fortnite,“ věří Sypher PK.

Ač sama zřejmě nejslabším hráčem v historii Fortnite a většinu hry jsem "svačinářka", tak o to větší jsem fanynka profesionálního Fortnitu a esportu obecně. Sleduji domácí i zahraniční scénu a neuteče mi žádný turnaj. Můžete podpořit i moje články zadáním SAC kodu: SheisBara v item shopu.