Oproti Counter-Strike: Global Offensive je to veliký posun. Mnoho hráčů se ukazovalo na minimálním počtu map a nevyzkoušelo ty méně populární kousky v map poolu. Tomu pomohl rozhodně i systém Premier, kdy před zápasem probíhá veto podobné tomu, jež je využíváno v profesionálních utkáních.
Vždy se v Premier ukáže kompletní map pool a pokud hráči přísně nebanují v každém špílu ty stejné mapy, jejich herní čas je o dost více rozprostřený. V CS:GO bylo podle Leetify 67% zápasu v kompetitivním módu odehráno na Mirage a Infernu. Teď už je to pouhých 41%. To je obří posun a jeden z pozitivních vlivů Premier.
Překvapením je rozhodně postavení Vertiga, jež je se 14% na bronzové příčce. Mapa, kterou velká část komunity od návratu do Counter-Striku kritizovala, se dostává do popředí. Podobně dobře je na tom i Ancient. V CS:GO byl hrán ve 3% případů. V Counter-Strike 2 je na 12%. Obří skok kupředu pro jednu z nejnovějších map.
Jedním z důvodů, který může podle Leetify hrát ve prospěch dříve neoblíbených map, je grafický upgrade Counter-Strike 2 v porovnání se CS:GO. Mnohem víc světla, hezčí prostředí a příjemnější zážitek na mapách, jež byly v CS:GO zapomenuty. Perfektním příkladem může být již zmiňovaný Ancient.