Přejít k hlavnímu obsahu

Velikáni herního průmyslu vystupují proti iniciativě Stop Killing Games

7. 7. 2025 | 20:00 Gaming
Video Games Europe, lobbistická skupina tvořena několika největšími herními vydavateli na světě, vystupuje na obranu evropských vývojářů v reakci na iniciativu Stop Killing Games. Jejich postoj vůči kampani, která usiluje o zachování herních titulů v provozu, však jde proti tomu, po čem hráči volají.
Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek
Zdroj: depositphotos (s povolením)

Petice Stop Killing Games dosáhla jednoho milionu podpisů, což je milník, díky němuž může vzbudit pozornost i evropských zákonodárců. Jinými slovy, petice nyní získává potenciál ovlivnit legislativu na úrovni Evropské unie. To se ale nelíbí organizaci Video Games Europe, která sdružuje herní giganty jako SEGA, Epic Games, Activision Blizzard, Roblox, Riot Games a mnoho dalších, přičemž patří mezi nejvlivnější lobbistické skupiny v evropském herním průmyslu.

Video Games Europe uvádí, že pokud by požadavky kampaně Stop Killing Games byly převedeny do zákona, vývoj her by se stal neúnosně drahým. „Rozhodnutí ukončit online služby je složité, nikdy nebývá učiněno lehkovážně a musí zůstat možností pro společnosti v situaci, kdy už online zážitek není komerčně udržitelný. Chápeme, že to může být pro hráče zklamáním, ale pokud k tomu dojde, průmysl zajistí, aby hráči byli o změnách včas a řádně informováni v souladu s platnými zákony na ochranu spotřebitele,“ uvádí se v prohlášení.

Iniciativa Stop Killing Games usiluje o to, aby vývojáři byli povinni buď zajistit možnost offline fungování hry, nebo nabídnout verzi, kterou by po ukončení oficiální podpory mohli spravovat sami fanoušci. „Soukromé servery nejsou vždy řešením, protože postrádají ochranu dat. Mnoho her je navíc navrženo jako online-only, a proto by tyto požadavky výrazně prodražily jejich vývoj,“ argumentuje Video Games Europe.

Nutno podotknout, že členové Video Games Europe, mezi které patří například Ubisoft, Activision či EA, mají za sebou případy ukončení serverů, kdy byly hry navždy nedostupné, často bez jakékoliv kompenzace pro hráče. Těžko tedy očekávat, že budou jednat bez ohledu na vlastní zájmy.

Hry mě baví i živí od roku 2017, aktuálně se jim věnuji na pozici herní producentky v jednom brněnském studiu. Psaní o hrách je pak pro mě radostí a koníčkem. Kromě nebezpečného tria CS2, LoL a Age of Empires II mám ráda sport a pivo.