V herní komunitě se rozhořela vášnivá debata o tom, že Fortnite možná chystá systém podobný hazardu. Úniky dat naznačují, že by hráči mohli brzy narazit na tzv. losovací předměty a náhodné odměny, které by šlo získat za herní měnu V-Bucks. Tedy herní měnu, kterou lze získat právě výměnou za reálné peníze. Tvůrci by tak mohli v rámci editoru Unreal Editor for Fortnite nabízet obsah, kde si hráči „koupí šanci“ na výhru. Z herního hitu pro všechny věkové kategorie by se tak mohl stát nejbarevnější „automat“ na internetu.
Epic Games sice reagoval tvrzením, že nejde o hazard, ale pouze o „placené náhodné předměty“. Jenže rozdíl mezi těmito pojmy je spíše kosmetický. Když hráč platí za něco, co může nebo nemusí získat, jde o princip, který se nápadně podobá hazardu. A právě tato hranice je důvodem, proč podobné prvky čelí celosvětové kritice a zásahům regulátorů.
V některých zemích navíc mají být tyto funkce s hazardním podtextem zablokované. Kritici varují, že jde o velmi nebezpečný precedens. Pokud Fortnite, hra s masivní dětskou a dospívající základnou, skutečně nabídne mechanismy s rizikem hazardu, v praxi to znamená, že miliony mladých lidí budou vyzývány k utrácení s nejasnou návratností.
Kontroverze kolem Fortnite znovu otevírá otázku, kam až je možné v honbě za zisky zajít. Hra, kterou milují miliony dětí, teď možná testuje, jak daleko lze zajít s psychologií náhody a odměn. A pokud se tyto mechaniky skutečně dostanou do hry, může to být moment, kdy se z Fortnite definitivně stane digitální kasino. Jen s výrazně pestřejšími barvami.