Přejít k hlavnímu obsahu

Nové mapy pro GSL

2. 2. 2011 | 01:25 StarCraft 2
Od vydání hry se mapy, na kterých se hráči utkávají v nejrůznějších turnajích a soutěžích, prakticky nezměnily. Na některých z nich se odehrávaly tuhé boje mezi třemi nesmiřitelnými rasami Protossů, Terranů a Zergů již v beta verzi hry, jiné spatřily světlo světa až s vydáním plné verze na sklonku července loňského roku. Zatímco v prvním díle StarCraftu byli fanoušci zvyklí na nové mapy od profesionálních tvůrců z kolébky progamingu několikrát do roka, hráči pokračování legendární vesmírné strategie museli čekat až do teď...
Výchozí obrázek

Od vydání hry se mapy, na kterých se hráči utkávají v nejrůznějších turnajích a soutěžích, prakticky nezměnily. Na některých z nich se odehrávaly tuhé boje mezi třemi nesmiřitelnými rasami Protossů, Terranů a Zergů již v beta verzi hry, jiné spatřily světlo světa až s vydáním plné verze na sklonku července loňského roku. Zatímco v prvním díle StarCraftu byli fanoušci zvyklí na nové mapy od profesionálních tvůrců z kolébky progamingu několikrát do roka, hráči pokračování legendární vesmírné strategie museli čekat až do teď...

Jižní Korea se ve světě proslavila mimo jiné svým nadšením pro videohry. Mezi všemi výrazně vyčnívá více než deset let stará real-time strategie StarCraft, jejíž druhý díl se stal ihned po vydání v zemi s téměř padesáti miliony obyvateli hitem. Před několika dny se odehrálo finále již čtvrté sezóny mezinárodní Global StarCraft II League, z níž jsme vám přinesli shrnutí posledních zápasů. Do nové sezóny organizátoři slíbili vůbec poprvé úpravu map, což také splnili, tak se pojďme na avizované změny podívat detailněji.

Velikost „map poolu” zůstává totožná, čtyři mapy však byly vyměněny. Loučíme se Jungle Basin, Delta Quadrantem, Blistering Sands a Steppes of War, z nichž na posledních dvou jmenovaných sváděli hráči boje již od roku 2009. Novými přírůstky jsou mapy Crevasse, Tal'Darin Altar, Terminus Re a Crossfire - předělávkou známé Sin Peaks of Baekdu z prvního dílu StarCraftu. Drobné změny v neprospěch Terranů prodělala trojice Lost Temple, Metalopolis a Xel'Naga Caverns, kde už nebude možné zablokovat vchod do základny pomocí dvou bunkrů.

K analýze nových map jsem si pozval domácího taktika a stratéga {#Česká Republika} Horrorena, známého třeba pro svou školu multiplayeru, kterého není třeba dlouze představovat.

Tal'Darin Altar

mapa Tal'Darin Altar

„Na této mapě máte pocit, jako by jste zase hráli BW (aspoň někteří xD). 176x176 - velká mapa s neuvěřitelnými 20 expanzemi! Snadno bránitelná natural expa, nicméně už proběhly určité testy a při současném stylu hraní tato mapa favorizuje Zergy, jelikož vzdálenosti na all-iny a rushe všeho druhu jsou příliš velké -jako v BW (viz. map pool StarLeague) a ve velkých macro hrách má na této mapě Zerg nejvyšší procento výher.”

Terminus Re

mapa Terminus Re

„Další velká mapa s 16 expanzemi, velké prostory mohou mírně favorizovat Zerga, jelikož zde má vetší prostor pro flank, a útoky z více stran, nicméně je tu i hodně prostoru pro letectvo, protože se letecké jednotky mohou snadno schovat do prostoru nad povrchem a odsud podnikat útoky na expanzi nebo napadat protosské colossy, kteři se tu necítí moc bezpečně. Na druhou stranu na této mapě je druhá expa téměř samozřejmostí, jelikož je kaskádovitě položená na posledním stupni pod natural expou, takže se tu také dají očekávat velké macro orgie.”

Crossfire

mapa Crossfire

„Tuto mapu vytvořil Blizzard pro GSL (jelikož je to z jejich vlastní dílny, možná se časem objeví i na ladderu); je to jediná mapa z nového map poolu, která je pouze pro dva hráče, ale už při prvním pohledu se protáhnou huby všem rusherům a one base all-inerům, stejně jako se táhne tato mapa. Ale Blizzard tuto mapu asi dělal v duchu kampaně pro Terrany, protože ti jsou tu jasnými favority už jen pro to, jak lehce si můžou zabrat cliffy s tanky a posléze s nimi ostřelovat soupeřovu naturalku. Tato mapa je pro Terrana jak dělaná - na pomalý postup tanků až k soupeři, přičemž si může poměrně bezpečně zabrat další expanze a může si být jistý, že po zemi se k nim nic nedostane. Nejhorší to zde má pochopitelně Zerg, protože choke pointy jsou tu všude, což mu znemožnuje bitvy na volném prostranství a Protoss s force fieldy a Terran s již zmíněnými tanky si tu snadno se zergským swarmem poradí.”

Crevasse

mapa Crevasse

„Mapa, kterou jsem zatím neměl příležitost ještě ani hrát, zakončuje řadu map s rotační symetrií, takže Artosis bude mít určitě radost. Co jsem ale zatím měl možnost číst za rozbory této mapy, tak je zde Protoss prý wicked sick, jak co se týče vzduchu, tak i po zemi a je velice složité zde rozjetého tosse porazit.”

Závěr

„Celkově kromě Tal'Darim Altar je na tom Zerg na těchto mapách nejhůře, ale je dost možné, že se tu napřed budou muset naučit pořádně hrát, protože tyto mapy jsou velice odlišné od stávajícího map poolu, kde jsou rushe a all-iny příliš časté a lze s nimi efektivně hrát i na nejvyšší úrovni, jak nedávno řekl IdrA v rozhovoru s Artosisem, a to škodí progamingu. Mnoho hráčů si přeje, aby se StarCraft II více posunul stylem k Brood Waru - možná tyto mapy udají správný směr... a když ne, tak se bude muset vymyslet něco jiného nebo počkáme na první datadisk :D.”