Blizzard přichází s dalšími balančními změnami. S těmi se poslední dobou roztrhl pytel

15. 5. 2020 22:34
Ashes of Outland
Třikrát měnit karty za jednu expanzi? Pro Blizzard žádný problém, a my tak můžeme již příští pondělí očekávat další dávku balančních změn.

S příchodem nové expanze, zvlášť když jde o první v daném roce, a znamená tak ještě rotaci starých setů, často nebývá meta úplně ideální. A vzhledem k tomu, že u aktuálně nejnovějších Ashes of Outland šlo nejen o případ zmíněný výše, ale také o unikátní změnu v podobě příchodu absolutně nového povolání nazvaného Demon Hunter, nebylo divu, že ani tentokrát vývojáři nezvládli v testováních úplně odhadnout sílu všech kartiček, a my jsme tak byli ani ne týden po vydání svědky první série nerfů.

Ale navzdory tomu všemu, co jsme v minulém odstavci zmínili, je zkrátka takováto akutní potřeba nerfů něco, co není pro designéry úplně dobrou vizitkou, zvlášť když se naprosto to samé stalo i při expanzi minulé, u níž o žádný ze speciálních případů nešlo. Přežít to ale samozřejmě šlo, zvlášť když problémem rozhodně nebyly samotné nerfy, jako spíš to, že vůbec byly nutné. Co je už ale trochu moc i pro klidnější povahy, je, když jsou i tyto balanční změny nedostatečné, a tak musí pár dní po nich přijít další, tedy druhé v období spadající pod jednu expanzi, což by samo o sobě bylo v dřívějších dobách naprosto nepřijatelné, natož když se stále bavíme o období měřitelné v jednotlivých dnech.

I to šlo ale spolknout, zvlášť když bylo znovu nutné přihlédnout k tomu, že v samotných změnách problém nebyl. Od té doby už nějaký čas uběhl, meta se usadila, lidé si vycraftili nové decky, přišly první odměny za nový ladder systém a po posledních balančních změnách už tak zbývala jen jediná vzpomínka. Jaká? No, bohužel ta nejhorší možná, totiž samotná podoba mety, která ani po dvojité várce úprav nebyla ideální.

Ano, věřte tomu, nebo ne, lidé, jejichž jediná práce je vyrobit funkční metu, to nejenže na první pokus zpackali tak, že výplody své práce museli po pár desítkách hodin napravovat, oni dokázali zkazit i tu opravu, a tak si museli spravování svých vlastních výtvorů odzkoušet i po druhé, čímž to ale samozřejmě neskončilo. Ne, vývojáři Hearthstone dokázali (nějakým způsobem, na jehož pochopení zatím, dle současného gnozeologického poznání, lidský druh nejspíše nemá dostatečné kapacity) pokazit i opravu opravy, a my se tak dočkáváme něčeho, co by, nebýt to tak smutné, byl humor srovnatelný s Rickym Gervaisem. Ano, v tomto článku vám máme, doufejme unikátní, možnost představit Blizzardí opravu opravy původní opravy. Sedněte si do křesla a pojďte se spolu s námi podívat na to, co designéři Hearthstone vymysleli tentokrát.

HS balanční změny

Vědomi si nejspíše svého nepříliš uspokojivého výkonu, to tentokrát vývojáři vzali opravdu zhurta. Nepočítáme-li jednu čistou opravu bugu, změny se dočkává rovný tucet karet, z nichž osm okusí oslabení a čtyři naopak buff. V pozitivním duchu se tedy jako první podívejme na ty změny, jež jsou z pohledu samotných kartiček příjemnější. U nich se Blizzard jako první pokouší více protlačit Libram Paladina a o jedna tak zlevňuje kartu Aldor Attendant, přičemž jí ale na druhé straně ubírá jeden útok.

Zbytek posílení už je zaměřen čistě na Shamana, což je vzhledem k tomu, že jde v současnosti o nejslabší classu, docela pochopitelné. Zlevnění o jednu manu se tak dočkává karta Torrent, o útok více zase bude mít Shattered Rumbler. O rovné dva životy navíc pak od pondělí ponese legendárka The Lurker Below. A jdeme tedy do nerfů! Ty začínáme asi všemi očekávaným (a předpokládáme, že i vyčkávaným) oslabením Priestess of Fury, která bude mít nově pouze pět životů. Haleluja? Těžko říct, tato karta byla sice objektivně neskutečně silná, na druhou stranu byla prakticky svévolně zabita tím, že čím dal tím agresivnější verze DH na takto drahou kartu jednoduše přestávaly mít prostor.

HS balanční změny

A právě tyto varianty jsou, minimálně z našeho pohledu, ty nejotravnější. I ty o fous pomalejší ale umí zkazit den a dost často to bývá právě kvůli této kartě, a my jsme tudíž za její nerf rádi. Rychlejší varianty se navíc Blizzard snaží také vyřešit, konkrétně nerfem Crimson Sigil Runner, který nyní bude mít pouze 1/1 staty. Tím oslabování DH ale končí, zbytek prostoru pro změny se Blizzard totiž rozhodl využít i na řešení jiných nešvarů.

Nejprve se podívejme na Zoolocka, který dostává rovněž docela očekávatelný nerf. Ano, tento deck sice dohromady nebyl nikterak šílený, což potvrzuje i jeho WR pohybující se přinejlepším okolo 50 %, problém byl ale v jedné jeho konkrétní kartě, na které prakticky stál a padal. Lízli jste si ji do druhého kola? S největší pravděpodobností jste vyhráli. Nemáte ji? Skoro můžete mačkat concede. Řeč je samozřejmě o Imprisoned Scrap Imp, tedy kartičce, která v kombinaci s tunou levných potvůrek dokázala zajistit klidně i dva brzké silné boardy. Aby se tomu alespoň částečně předešlo, bude nyní minionům v ruce přidávat pouze jeden život a dva útoky, s čímž jako s oslabením v zásadě souhlasíme.

Oku designérů se nevyhnula ani Rogue, u níž bude nejprve odebrán jeden život kartě Shadowjeweler Hanar. Rovněž dobrá změna, kterou kvitujeme, neb s minionem s pěti životy se na druhém kole dělá něco těžce. A když má takto šílený efekt, umí jeho rychlé položení nadělat solidní paseku. Nerfu se nevyhnul ani Blackjack Stunner, jehož Battlecry zase nově bude zdražovat navraceného miniona jen o jednu manu.

HS balanční změny

Poslední dvě povolání ovlivněné změnami, jsou Hunter a Warrior. U Huntera jde o nerf Scavenger's Ingenuity, která bude od 18. května dávat líznuté Beast pouze +2/2 buff. A co se týče Warriora, tam jde zase o dvě karty. S o jedna nižším útokem si bude muset poradit Bloodboil Brute a s tím samým, ale i u životů, se zase bude muset vypořádat Bloodsworn Mercenary.

Bylo to náročné, ale jsme u konce! Normálně bychom zde vypisovali ještě další tři, čtyři odstavce o našich názorech, ty jsme se ale na jednotlivé nerfy snažili předat již v jejich popisu a co se týče těchto balančních změn v obecnosti, myslíme, že na úvod jsme se vyjádřili jasně. Zde tedy spíše ujasníme to, co jsme napsali tam –⁠ ano, chápeme, že udržet vyrovnanou manu není jednoduché, a vůči vývojářům to nemyslíme nikterak zle. Naše slova je nejen nutné brát s lehkou nadsázkou (i když v principu je vážně myslíme), ale rovněž jako jakýsi podnět pro zlepšení. 

Když se vám to tak trochu nepovede rovnou u dvou expanzí po sobě a po druhé dokonce tak šíleným způsobem, že musíte přijít v prvních pár týdnech od vydání s rovnou třemi změnami karet, je čas se nad sebou zamyslet. A pokud ani to nepomůže? Pak je podle nás třeba začít se změnami nejen u karet. Nevěříme, že je v zájmu Blizzardu takto provokovat komunitu, protože tímto tempem to brzo může začít končit hromadnými konci s hraním. A zvlášť u free to play hráčů, jejichž požitek ze hry neustálé, násilně vyvolávané změny mety výrazně ovlivňují.

O autorovi:

Členem od: 25. 8. 2016
Celkový počet článků:
1642