
Globálně není sledovanější a populárnější League of Legends regionální soutěž, než korejská LCK. Jelikož data o čínské LPL nejsou transparentní, nelze ji porovnat se zbytkem světa. Dosud LCK fungovala jako samostatná firma plně vlastněná Riotem, což mělo zaručit transparentnost a nezávislost franchisového systému. V praxi se ale ukázalo, že model je finančně náročný. Liga v roce 2024 vykázala ztrátu více než půl miliardy korun kvůli úbytku sponzorů a rostoucím nákladům.
Riot proto rozhodl převzít přímou kontrolu, aby mohl lépe koordinovat provoz a omezit zbytečné administrativní vrstvy. Podle oficiálního vyjádření se principy sdílení příjmů mezi Riotem a týmy nemění, naopak mají být posíleny. Týmy zůstanou součástí transparentního systému, jehož cílem je dlouhodobá finanční stabilita. Riot už dříve snížil celkovou výši franchisových poplatků o 20 milionů dolarů a nyní chce příjmy z herních akcí, skinů nebo merchandisingu částečně propojit s výdělky samotné ligy.
The LCK 🇰🇷 merges with Riot Games Korea.
This strategic decision aims to reinforce between the game and it's flagship competition.
Another step in Riot’s global rework of the League of Legends ecosystem.
by @madgedymey https://t.co/5VPchKt4Fx— Sheep Esports (@Sheep_Esports) October 9, 2025
Pro diváky zůstává LCK tou samou soutěží, jak ji znají, ale s větší podporou od samotného vydavatele. Riot plánuje propojit zážitky z hraní a sledování, aby se esport stal přirozenější součástí celého ekosystému League of Legends. Cílem je, aby profesionální scéna působila víc jako rozšíření hry než jako oddělený projekt.
Sloučení LCK s korejskou sekcí Riot Games zapadá do širších změn v esportovém systému League of Legends. V Evropě se LEC chystá otevřít prostor dvěma týmům z nižší ligy v zimní sezoně 2026, zatímco v Severní Americe se LTA vrací ke svému původnímu modelu LCS. Riot tímto krokem sjednocuje řízení svých lig po celém světě a připravuje půdu pro jednodušší, propojenější a snad i udržitelnější budoucnost soutěžního LoL.