Přejít k hlavnímu obsahu

Nový patch HS přinese nerfy!

28. 9. 2016 | 20:39 Hearthstone
V posledních pár měsících meta v Hearthstonu nebyla ideální. Hry byly v až moc případech rozhodovány skrz RNG, které ani jeden z hráčů nemohl ovlivnit. Blizzard se však k této situaci postavil čelem a zasáhl!
Výchozí obrázek

V posledních pár měsících meta v Hearthstonu nebyla ideální. Hry byly v až moc případech rozhodovány skrz RNG, které ani jeden z hráčů nemohl ovlivnit. Blizzard se však k této situaci postavil čelem a zasáhl!

Náhoda začala v Hearthstonu nabývat na síle. Byla dokonce tak velkým faktorem, že Britové začali zkoumat, zda by Hearthsone neměl být považován za hazardní hru. Profesionální hráči uvažovali o vypsání petice, která by zakazovala určité karty do turnajů. A nakonec i pár menších turnajů se zabanovanými kartami dokonce i vzniklo! Blizzard však tuto kritiku nenechal jen tak bez povšimnutí a celou situaci se rozhodl řešit sám.

Shaman

Asi nejhranějším a na ladder nejúčinnějším hrdinou je dnes Shaman. Karet, které z určitých důvodů byly považovány za extra silné, či nevybalancované bylo více. Nerfu se nakonec dočkaly dvě z nich, přičemž Tuskarr Totemic jej potřeboval jako sůl.

Tuskarr

Tento minion ve svém battlecry vyssumonil random totem. Problém byl v tom, že ve 2 z 7 případů padnul buď Totem Golem, nebo Mana Tide Totem, což samo o sobě dokázalo rozhodnout hru ve třetím, potažmo hned ve druhém tahu, pokud jste Tuskarra zahráli s coinou. Nutno dodat, že i Flametongue totem byl v určitých situacích zlomovým okamžikem her.

S patchem 6.1.3 už Tuskarr bude vyvolávat pouze základní totemy, tedy čtyři totemy, které známe z Shamanova Hero Poweru. Od této doby tedy Tuskarr bude pomocníkem především pro karty jako Thing from Below a Thunder Bluff Valianta.

Rockbiter

Druhá Shamanská karta, jež se dočkala vybalancování, je Rockbiter Weapon. Ten byl extrémně silný jako cheap removal, jako buff na Doomhammer, či Al'Akira. Jeho zdražení na dvě many je velmi citelné, protože Shaman by při jeho zahrání v dřívějších fázích hry ztratil podstatnou část tempa.

Warrior

Další classou, která se dočkala dvou nerfů, je Warrior. Ten byl především na turnajích velmi oblíbený. To zejména kvůli tomu, že jste na soupeře mohli vyrukovat hned s několika možnými archetypy (Dragon, Pirate, N'Zoth, C'Thun, Control...). Velkou variabilitu možností, jak Warriora hrát vyřeší právě nerf karty Execute. Dragon, či Tempo Warrior tento levný removal používali jako velký tempo swing a získání výhody na boardu díky použití jen jedné many.

Execute

Pro kontrolnější typy Warriora to až tak velké oslabení nebude, protože rozdíl jedné many u balíku, který se snaží hrát dlouhé hry, není až tak citelný. Typičtí hráči těchto balíků však jistě rozdíl poznají.

Charge

Další kartou na holení je Charge, který bude sice stát jen jednu manu, za to ale buffnutý minion nebude moci útočit přímo na soupeře. Pokud tuhle kartu uvidíme ve hře, pak to bude zřejmě jen ve formě removalu. Důležitou, avšak na první pohled ne příliš viditelnou částí nerfu je to, že když tuhle kartu zacastí Yogg-Saron, tak creatura nebude moci jít rovnou face a hra tedy nebude rozhodnuta tímto šíleným RNG způsobem.

Hunter

Call

Jeden nerf byl připraven i pro Huntera. Ten těžil neskutečným způsobem z Call of the Wild, který byl opravdu klíčový ve většině jeho her. "Zvolání divočiny" bylo tak silné, že se stalo automatickou volbou snad ve všech hunterovských balících. Nerf na 9 man by tuto kartu měl udělat vyrovnanou. Dost možná nyní Huntery budeme potkávat s jednou kopií Call of the Wild a jednou kopií Ragnarose.

Neutral

Abusive

Na řadu přichází dvě neutrální karty. První z nich rozesmutní snad všechny milovníky aggresivních balíků. Obětí se totiž stal Abusive Seargant. Ten nyní ztratí na svém ukazateli útoku a bude tedy využíván hlavně pro efektivní tradování minionů na ploše.

Yogg

A nakonec jsme si pro Vás nechali ten nejdůležitější nerf - Bůh Yogg-Saron povstal až v příliš velké síle. Takže ne my se budeme klanět před jeho výsostí, ale ona se pokloní před vývojáři z Blizzardu! Yogg-Saron fungoval jako board clear, občas lízač karet a sem tam i jako zabiják (ať už svého vyvolávatele, nebo soupeře). Text karty sice zůstává stejný jako doposud, ale pozměněna byla jeho mechanika. A to velmi sofistikovaným způsobem, který by měl zaručit, že karta nebude kompetetivní, ale stále bude použitelná ve fun balících. Když Yogg-Saron při svém zbělisém vyvolávání kouzel zemře, bude silencnut, hexnut, polymorphnut nebo nějak jinak pozměněn, přestane spelly vyvolávat.

Co dodat? Všechny nerfy jsou opodstatněné a dovolím si říct brilantně provedené. Z Hearthstonu odstraní RNG, které začalo ovládat až příliš velkou část hry. Hearthstone bude opět zábavnější a interaktivnější (jak už v traileru tvůrci hry slibují). Máme se tedy na co těšit.

Zdroj: BattleNet
Štítky: Blizzard