Přejít k hlavnímu obsahu

Q&A: DrLupo vyzpovídal vývojáře Valorantu

4. 4. 2020 | 19:40 VALORANT
Známý streamer DrLupo měl to štěstí si vyzpovídat nejdůležitější členy vývojářského týmu Valorantu. Přestože se dostalo na několik témat, které pracovníci Riotu ještě nesmí prozradit veřejnosti, i tak jsme si z rozsáhlého interview odnesli spoustu zajímavých informací.
Valorant Q&A
Valorant Q&A

Beta

Na začátek si zopakujeme nejdůležitější informace, které padly v kontextu s beta verzí hry. 7. dubna, kdy má oficiálně začít uzavřená beta, budete mít znovu šanci získat klíč ze sledování streamů a tentokrát dokonce padne více než dvojnásobek klíču v porovnání se 3. dubnem. Na otázku otevřené bety se vývojáři nechtěli moc vyjadřovat, ale naznačili, že je to nepravděpodobné. I navzdory současné pandemii Valorant naplno odstartuje už v průběhu letošního léta a hned při spuštění budete mít k dispozici rovnou 4 mapy (nebudete si však moct vybírat).

Zatím s žádným stanoviskem nepočítejte jako úplně s definitivním, vývojáři si berou k srdci všechnu zpětnou vazbu a spousta věcí se tak může ještě změnit. Celý tým naprosto nadchl zájem, se kterým se hra setkala hned po embargu, což je ještě více nakoplo a pracují dnem i nocí na dokončení hry. V tuto dobu není známo, kolik agentů bude k dispozici po spuštění hry, ale v uzavřené betě by se měla objevit desátá postava. Riot nás navíc ujišťuje, že je připraven na masivní nápor na servery během uzavřené bety, takže se snad vyhneme všemožným potížím. Na závěr tohoto tématu vývojáři ještě oznamují, že všichni hráči, kteří se dostanou do bety, obdrží nějaké další předměty přímo ve hře.

Hra

Nemusíte se bát, hra nebude pay to win či pay to play, všechny příjmy obdrží studio z kosmetických doplňků – sice zklameme milovníky lootboxů, ale můžete se těšit alespoň na battlepass. Co se týče hodnocených zápasů, už jsou sice ve hře, ale budou dostupné až několik týdnů po spuštění. Vývojáři myslí i na míření a narozdíl od jiných her, ve Valorantu nebude žádný aim assist, pouze nějaká podpora pro herní ovladače. Hra se zatím zaměřuje pouze na počítače, takže konzoláři mají prozatím smůlu, a to samé platí i pro macOS.

Vývojáři si přejí, aby váš požitek ze hry byl co nejlepší, tudíž když do někoho střelíte, rána by se opravdu měla započítat. V této souvislosti jsou připraveny 128tickové servery, které navíc budou kompenzovat hráče s vysokým pingem – ti nad vámi nebudou mít výhodu, jako v jiných hrách – a navíc je tu možnost, že se otevřou nové servery, pokud bude opravdu třeba. Dále je potvrzen promyšlený a účinný anti-cheat Vanguard, když ale budete mít problém s jinými hráči, můžete je klasicky ve hře nahlásit. Pokud systém odhalí cheatera, hra se okamžitě ukončí a vy nic neztratíte. V řešení jsou i problémy spojené s hráči, kteří náhle opustí hru – zatím se mluví o rozdělení jejich peněz mezi ostatní hráče, a samozřejmě, pokud vám hra spadne, můžete se napojit zpět do zápasu.

Do budoucna je naplánováno více agentů a dalších map, pokud jde ale o zbraně, jsou vývojáři ochotni se ujmout pouze dobrých a potřebných konceptů. Aby si hráči nestěžovali, úplně všichni budou mít FOV uzamčené na hodnotě 103, rozlišení si však můžete nastavit podle sebe – 16:9 a 16:10 jsou plně podporována a můžete použít i 4:3, pokud však stojíte o ultrawide rozlišení, nevyhnete se černé výplni monitoru. Co se týče citlivosti myši, zatím existuje pouze jedno společné nastavení, stále se na celé věci pracuje a do budoucna bude možná komplexnější.

Hned po spuštění Valorantu budete mít možnost sledovat probíhající hry, v současnosti ale bez zpětného sledování již odehraných zápasů. Prozatím nebude k dispozici ani seznam serverů, či komunitní mapy. Do hry bude implementován také režim pro barvoslepé, vývojáři chtějí dokonce vyjít vstříc i neslyšícím, ale pracuje se na systému, který nebude zvýhodňovat i hráče bez těchto postižení. Později do hry možná přibudou dokonce modely zbraní pro leváky.

Hra bude mít v průběhu času spoustu hotfixů a patchů, zatím pro ně však nejsou žádná specifická časová rozmezí. Hra zatím nepodporuje LAN, ale prý by se tento systém mohl poté využít pro esportové události. Vývojáři odmíti odpovědět na otázku dalších herních módů, znamená to tedy, že se můžeme do budoucna těšit na něco jiného, než klasickou bombu? Herní matchmaking se má údajně vypořádat i s boostery a smurfy, aby vám tak zajistil férové zápasy ve vaší dovednostní skupině.

Esport

Vývojáři už lehce naznačili, že mají v plánu organizovat esportové události a znovu se k tomuto tématu vrací. Hra je už ze své podstaty kompetitivní, tudíž jsou v plánu i různorodé turnaje. To podporuje i tvrzení, že hned po vydání budou oznámeny pokyny ke komunitním turnajům. Riot slibuje, že bude naslouchat svým hráčům a podle nich tvořit a formovat esportové prostředí Valorantu. V současnosti to však pro ně není nejvyšší prioritou, v průběhu času se uvidí, jak se hra a celá její komunita bude vyvíjet. Dokonce se dostalo i na otázku, která vás všechny určite zajímá, týkající se CS:GO, kde se vývojáři svěřili, že Counter-Strike byl určitě do jisté míry inspirací, ale absolutně nemají v plánu hru svrhnout ze svého trůnu.

Štítky: DrLupo